معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه آب شرب را یکی از مشکلات جدی مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: مردم میانه نزدیک به ۲۰ سال است منتظر بهره برداری از سد گرمی چای در جهت تامین آب مناسب و باکیفیت هستند.

به گزارش جارچی اخبار، مسعود سعادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تسریع در بهره برداری از سد گرمی چای را مهمترین مطالبه شهرستان در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: این سد دارای  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و با تامین اعتبار لازم طی دو سال آتی شاهد تکمیل و بهره برداری از این سد و رفع مشکل آب شرب مردم میانه و روستاهای در مسیر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سد شهریار میانه هم تاکنون بهره برداری نشده است، اظهار کرد: سرمایه بزرگی برای ساخت آن هزینه شده، اما بدون استفاده مانده است.

سعادتی با اشاره به اینکه تا کنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش میانه به بهره برداری رسیده است، گفت: برای چهار هزار و ۶۰۰ هکتار باقیمانده آن به ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سد «گرمی چای» میانه در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه ، تأمین آب مورد نیاز ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب شهر میانه حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در سال احداث می شود.

تامین اعتبار برای ۹ سد استان و ۳ شبکه زهکشی آبیاری می تواند دستاورد مهم سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان باشد که در این خصوص ۸۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز  است تا با بهره برداری از این پروژه ها رونق و توسعه هر چه بیشتر در استان را شاهد باشیم.

تنها مشکل سدها جهت تکمیل و بهره برداری کمبود اعتبار است که هر قدر این مشکل دیرتر حل شود علاوه بر فرسوده شدن تاسیسات سد با توجه به شرایط اقتصادی نیاز به اعتبار هر سال افزایش خواهد یافت.