استاندار لرستان در جریان بازدید از پادگان۰۷ خرم‌آباد ، نسبت به موضوع فروش اراضی آن واکنش نشان داد و گفت: همه نسبت به این مسئله احساس مسئولیت می‌کنیم و برای هرگونه توافق آماده‌ایم.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر، طی روزهای اخیر موضوع تخریب دیوار حفاظتی پادگان ۰۷ و فروش بخشی از اراضی آن موجی از واکنش‌ها را در میان مردم، نخبگان، اهالی رسانه و همه دغدغه مندان نسبت به این هویت تاریخی در پی داشت.

مسئله فروش اراضی پادگان ۰۷ ارتش که چندین ساختمان تاریخی را در خود جای داده و در قلب شهر قرار گرفته است، واکنش‌های متعددی را در فضای مجازی و در رسانه‌های رسمی به دنبال داشت تا موضوع حفظ این اثر تاریخی به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود.

به دنبال این موضوع؛ امیر خوشکنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد در نشست خبری توضیحاتی نسبت به موضوع ارائه داد و عنوان کرد که بخشی از این اراضی به منظور پرداخت بدهی پیمانکار سازنده منازل سازمانی کارکنان ارتش، تهاتر شده است.

عصر روز جمعه نیز استاندار لرستان در جریان بازدید از پادگان ۰۷ خرم آباد در جمع اهالی رسانه قرار گرفت و در سخنانی اظهار داشت: رسانه‌ها و مردم در قالب نقش و جایگاه شهروندی به میدان آمده‌اند و دوست داشتند اطلاع رسانی شفاف در رابطه با پادگان ۰۷ شود، این ملک در قلب شهر وجود دارد و مردم سالیان سال در کنار آن بوده‌اند و جزو میراث این شهر به حساب می‌آید، ابنیه باقی مانده از آن مجموعه نظامی، تاریخی است و هویت کشور و شهرستان است؛ لذا همه نسبت به آن تعلقات خاطر داریم و همه احساس مسئولیت می‌کنیم.

فرهاد زیویار با اشاره به اینکه بخشی از شرایطی که ایجاد شده ربطی به دوره مسئولیتی ما ندارد البته به معنای این نیست که از مسئولیت شانه خالی کنیم، گفت: زیر بار مسئولیت همه نسل‌های قبل از خود هم می‌رویم، اما وارث وضعیتی هستیم که هیچ ارتباطی به دوره مسئولیتی ما پیدا نمی‌کند و همه این تصمیمات قبل از ۱۴۰۰ گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کل ملک ۱۵ هکتار است که ۷ هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفته شده و کمتر از ۸ هکتار هم سهم ارتش است، تصریح کرد: ارتش ممکن است تصمیماتی اتخاذ کرده باشد و توافقاتی صورت داده باشد، اینها هیچکدام قطعی و نهایی نیست، میان همه چه ارتش چه استانداری چه شهرداری باب مذاکره برای گرفتن تصمیم شایسته مفتوح است.

استاندار لرستان با بیان اینکه امروز موضوع حفظ پادگان ۰۷ مطالبه عمومی شده است و قطعاً مسئولان فعلی شهر و استان و دستگاه‌های نظامی نمی‌توانند با انتظارات کف جامعه فاصله داشته باشند، تصریح کرد: موضوع هم قبل از اینکه تصمیم حاکمیتی گرفته شود جای صحبت دارد؛ این تعطیلات را که رد شویم طی آخر هفته جلساتی برگزار می‌شود و قطعاً در مشورت‌ها و تصمیمات به قطع تصمیم شایسته گرفته می‌شود.