نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند خدمات روحانیون را زیر سوال ببرند و جو جامعه را مسموم کنند، اظهارکرد: انقلاب اسلامی با فداکاری و رشادت روحانیون عجین شده است.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در یادواره شهدای روحانی هشترود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: اگر دقت کنیم می بینیم که چند روحانی در قبل از انقلاب هم زیر شکنجه های زبون دشمنان و طاغوتیان به شهادت رسیده اند.
وی اظهار کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحنه های گوناگون به خصوص در صحنه های بین المللی مقتدرانه عمل می کند به برکت خون شهدا است و وظیفه ما ادامه دهنده راه شهدا و عمل به وصیت آنهاست.
امام جمعه تبریز افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهداست و شهادت بهترین تقدیر هر انسانی است و به واسطه آن روح پاک انسان های وارسته به عند ربهم یرزقون می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد : دشمنان فکر می کردند با رحلت امام کار انقلاب تمام شد اما غافل از اینکه این انقلاب با همان صلابت و قدرت زمان امام اداره و رهبری می شود البته نه برای نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه مسلمانان جهان هم توسط ایشان هدایت و رهبری می شوند.

امام جمعه تبریز با خانواده ۲ شهید روحانی دفاع مقدس در هشترود دیدار و گفتگو کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با حضور در خانه‌ شهید سید احمد حیدری موسوی و شهید علی عبدالله پور، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از نزدیک در جریان مسائل زندگی خانواده های این دو شهید بزرگوار قرار گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا گفت : شهدا برای عزت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی جان خود را فدا کردند و ما هم باید در تداوم راه آنها قدمهای موثر برداریم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: تکریم والدین معظم شهدا و دیدار با این عزیزان، باعث قوت قلب مؤمنین می‌شود.
شهرستان هشترود ۲۲۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که از ابن تعداد ۵ شهید روحانی می باشند.
شهید علی عبدالله پور سال ۶۲ در جزیره مجنون در سن ۱۶ سالگی ، شهید سید احمد حیدری موسوی سال ۶۵ در عملیات والفجر منطقه فاو در ۲۵ سالگی ، شهید طاهر اسماعیلی سال ۶۶ در عملیات کربلای ۸ منطقه شلمچه در ۲۱ سالگی، شهید احمد خوانساری سال ۶۲ در پاسگاه زید در ۲۰ سالگی و شهید حبیب علی اشرفی سال ۶۶ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.