مهدی غلامی فعال رسانه ای استان مرکزی

عملکرد شورای اطلاع رسانی استان مرکزی بسیار ضعیف و عملا این شورا کارکرد چندانی ندارد که موجب نارضایتی تعداد قابل توجهی از اصحاب رسانه شده است.
در جلسه نشست خبری فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی رسانه ها خواستار برگزاری جلسات شورای اطلاع رسانی با حضور خبرنگاران شدند و مخلص الائمه نیز در پایان به این مهم تاکید کرد اما درحال حاضر نزدیک به ۳ جلسه از این شورا میگذرد ولی خبری از حضور همه خبرنگاران و مدیران رسانه ها نیست و به نوعی این شورا پشت درهای بسته برگزار میشود.
در بحث اطلاع رسانی در استان مرکزی مشکلات عدیده ای داریم و به دلیل عدم سواد کافی،تخصص و شناخت حفره ها اقداماتی از سوی برخی از مسئولین ارشد برای رفع این مهم صورت نمیگیرد و دیگر اینکه تخلفات گسترده ای در این راستا در این دیار انجام میشود ولی هیچ دستگاهی پیگیر این امور نیست و برای مثال در مجموعه بخشداریهای استان مرکزی به صورت کاملا علنی تخلفات زیادی انجام میشود ولی شورای اطلاع رسانی استان مرکزی در خواب به سر میبرد و اصلا شناخت به این مسائل ندارد.
مسئله حائز اهمیت نبود بودجه در روابط عمومی استانداری میباشد که این در حالی است که در ادوار گذشته به خصوص در دوره استانداری علی اکبر شعبانی فر به این مهم توجه ویژه ای میشد و رسانه ها به خوبی حمایت میشدند و چرخه اطلاع رسانی به نحو بسیار شایسته تری به نسبت وضعیت فعلی قرار داشت.
جالبتر این مهم این جا است که بعضی از روابط عمومیهای متخلف نیز در ارزیابیهای استان، به عنوان روابط عمومی برتر شناخته شده اند که جای بسی تعجب دارد.
در بحث رسانه و اطلاع رسانی مشکلات بسیار میباشند ودر این راستا میطلبد که بهنام نظری سرپرست معاونت سیاسی استانداری مرکزی به نحو شایسته تری به این مسائل ورود پیدا کند و خیلی بیشتر در اینها در این زمینه وقت بگذارد و جهادی عمل نماید ودر نهایت امیدواریم که در این زمینه حداقل به شرایط نرمالی برسیم.