قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه از ۲ هزار و ۱۶ محله محروم شناسایی شده در کشور، ۱۶ محله حاشیه‌نشین مربوط به تبریز است، گفت: در این محلات با رویکرد رفع محرومیت، دفاتر خدمات‌رسان بیمه سلامت ایجاد می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، محبوب تیزپاز، روز یکشنبه در جلسه ای در اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز افزود: این دفاتر با همکاری مساجد، خانه‌های سلامت و همکاران مربی در معاونت فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی شده و افراد فاقد بیمه پایه با مراجعه به آنها ثبت نام کرده و از خدمات لازم بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به نقش مدیران اجتماعی در محرومیت‌زدایی مناطق حاشیه‌نشین، اظهار داشت: مدیران اجتماعی ۲ وظیفه در خصوص محرومیت‌ زدایی دارند؛ اول اینکه باید شهر تبریز فاقد افراد بدون بیمه باشد و دوم درصد اشتغال در تبریز به ۱۰۰ رسیده و فاقد افراد بیکار باشد.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: فعالیت این دفاتر خدمات رسان پروسه‌ای چند ساله خواهد بود و هم اکنون مقدمات آن فراهم شده و به طور جدی پیگیر آن هستیم.

تیزپاز، با بیان اینکه با بکارگیری پتانسیل‌های موجود و مدیریت اصولی و بهره‌برداری درست از قانون شهرداری‌ها، می‌توان برای سایر شهرها الگو شد، ادامه داد: به استناد قانون شهرداری‌های کشور، مبانی نظری در شهرداری‌ها یکسان بوده و خروجی و عملکرد در شهرداری‌ها به نسبت قابلیت مدیران متفاوت است.

مدیرکل بیمه سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: این طرح که مهمترین بخش آن برخورداری همه شهروندان کشور از بیمه پایه است، در چند ردیف و چند بند اجرا خواهد شد.

محمدحسین حسن زاده، افزود: طبق سیاست‌های حاکمیتی، همه شهروندان باید از یک بیمه پایه بهره‌مند شوند و به همین دلیل شهرداری تبریز بنا بر مسوولیت و رسالت اجرایی خود، در محلات حاشیه و کم برخوردار و فرسوده حضور یافته و به صورت منسجم افرادی را که در این محلات زندگی می‌کنند، در حد توان کمک‌رسانی و مساعدت کند.

وی اظهار داشت: همه افراد فاقد بیمه بدون در نظر گرفتن دهک‌ها در این طرح ثبت نام کرده و از سه ماه خدمات بیمه رایگان بهره‌مند خواهند شد و بعد از سه ماه، از طریق آزمون وسع دهک‌ها گروه‌بندی خواهد شد.

حسن زاده، ادامه داد: بر این اساس سه دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و هزینه بیمه سلامت برای سه دهک اول رایگان است و دهک چهار ۱۰ درصد، دهک پنج و شش ۲۵ درصد، هفت و هشت ۵۰ درصد و ۹ و ۱۰ نیز ۱۰۰ درصد است و هزینه کامل بر دهک ۹ و ۱۰ سالانه مبلغ یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان است.

وی اظهار امیدواری کرد: شهرداری تبریز با اجرای این طرح و ایجاد بستر و فضای مناسب برای تیم اجرایی بیمه سلامت با اعزام نیروهای اجرایی و استقرار اتوبوس سلامت در محلات مورد نیاز هدف و تعامل نزدیک موجب افزایش حضور بیش از پیش شهرداری به عنوان یکی از شرکای سلامت در مقوله سلامت شهروندی باشد.