سرپرست اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از برپایی ۲۱ غرفه محصولات برند روستایی و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه روستایی استان در سومین نمایشگاه شهر هوشمند و نمایشگاه شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد اسکندری گفت: با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در راستای اشاعه فرهنگ کار و تولید و نشان دادن دستاوردهای روستائیان توانمندی های آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد روستا، محصولات روستایی و گردشگری و شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: معرفی ظرفیت های روستاهای استان موجب رونق بیشتر تولید و ارتقا توانمندی روستاییان و دهیاران در عرصه اقتصاد روستا خواهد شد.

اسکندری اظهارداشت: ۱۱ غرفه از برندهای مختلف محصولات استان در این نمایشگاه برپا شده که در حوزه گردشگری روستای کندوان، در حوزه لبنیات پنیر لیقوان، در حوزه صنایع دستی نیز ورنی عشایری کلیبر،  فرش هریس و صنایع دستی هریس، تابلو فرش سردرود، کیف و کفش تبریز و در حوزه محصولات کشاورزی نیز خشکبار، سیب و صابون مراغه، سماق هوراند و نخود ممقان معرفی شده اند.

وی ادامه داد: ۱۰ غرفه نیز در حوزه شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه روستایی از آذربایجان شرقی در این نمایشگاه حضور دارند.

سومین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با نمایشگاه شهرداری ها و دهیاری ها و جشنواره نمانان روستایی ۱۲ تا ۱۴ تیرماه جاری در مصلی امام خمینی تهران در حال برگزاری است