رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد: مرکز بین‌المللی فنی و حرفه‌ای این منطقه با هدف تامین نیروهای مورد نیاز واحدهای تولیدی به زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد ارس، مجید کیانی در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: باید برای مرکز بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارس برنامه‌ کوتاه‌مدت و میان‌مدت تعریف و  بر اجرای این برنامه‌ها نظارت شود.

وی با بیان اینکه پردیس‌های دانشگاهی فعال در ارس هم باید برای جذب دانشجوی خارجی برنامه‌ریزی کنند، گفت: نباید مسیر به گونه‌ای طی شود که با فاصله‌گیری از هدف‌گذاری محل تولید مدرک شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی فروش کالا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در سازمان، زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی است تا ضمن جذب گردشگران با اعمال بسته‌های تشویقی، امکان فروش کالاها و رونق مراکز گردشگری و اقامتگاه‌ها مهیا شود.

علی مشایخی سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با قدردانی از مدیرعامل منطقه آزاد ارس در حمایت از افتتاح مرکز بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارس در راستای احیاء دیپلماسی مهارت، گفت: هدف از افتتاح این مرکز تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای رفع نیاز صنایع استان به‌ویژه مراکز تولیدی و صنعتی منطقه است.

وی با اشاره به اینکه صنایع در مواجهه با کمبود نیروی کار نیاز به حمایت از مهارت‌افزایی و آموزش را درک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای آغاز آموزش کارگاهی در ارس تارلا، کفش دنیلی و جلفاکاران با همکاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس مجوزهای قانونی صادر شد.