در آیین اختتام پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز ، نشان ویژه « خان‌بابا معتضدی » توسط محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمود نظر علیان اعطاء شد.

به گزارش جارچی اخبار، در این آیین که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان استانی در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار شد، از محمود نظرعلیان، بازیگر سینما و تئاتر تجلیل شد.

در این راستا، از نشان ویژه «خان‌بابا معتضدی» رونمایی شد و این نشان به پاس یک عمر پویایی در عرصه سینما به محمود نظرعلیان، بازیگر خطه اردبیل اعطا شد.

خان بابا معتضدی در سال ۱۲۷۱ در تبریز متولد شد و ‌در هفده سالگی به فرانسه برای تحصیل رفت. وی پس از کودتای ۱۲۹۹ با یک‌دوربین و یک پروژکتور به ایران بازگشت و دست به ساخت فیلم‌ مستند زد، او را پدر سینمای ایران می شناسند.

محمود نظرعلیان، زادهٔ ۷ مهر ۱۳۲۹، بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون و دارای مدرک درجه یک هنری (دکتری) می‌باشد.

وی تاکنون در ۳۲ عنوان فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است؛ کسب دیپلم افتخار چهارمین جشنواره ملی انجمن سینمای جوانان ایران در سال ۱۳۵۶، دیپلم افتخار دانشکده هنرهای دراماتیک  در سال ۱۳۵۸ و دیپلم افتخار نخستین جشنواره فیلم‌های محراب به بهترین تیتراژ  در سال ۱۳۶۰ از جمله افتخارات نظر علیان در عرصه سینماست.

وی همچنین افتخار کسب دیپلم افتخار چهارمین جشنواره فیلم وحدت به بهترین پرداخت در سال ۱۳۶۱، تقدیرنامه کنگره بزرگ‌داشت استاد شهریار بخاطر فیلم زندگی استاد شهریار در سال ۱۳۶۳ و یادواره افتخار چهارمین جشنواره سینمای جوان در بخش عکس در سال  ۱۳۶۵ و لوح تقدیر انجمن سینمای جوانان ایران برای تجلیل ازمقام هنری در سال ۱۳۸۴ را در کارنامه خود دارد.

کسب لوح سپاس گروه تولید فیلم سینمایی چند کیلو خرما برای مراسم تدفین در سال ۱۳۸۵ و  لوح سپاس سومین جشنواره فیلم بین‌المللی رحمت در آذر ماه ۱۳۸۷ از دیگر افتخارات هنری نظر علیان ۷۲ ساله است.

پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از ۲۶ تا ۲۹ تیر ماه امسال در مجتمع سینمایی ستاره باران تبریز برگزار و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.