مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام بازگشت ۲۱ هزار و۲۹۵ زائر به کشور گفت: عملیات بازگشت حجاج ۸ استان به اتمام رسیده است.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ غلامرضا رستمیان درباره آخرین وضعیت پرواز‌ها برگشت حجاج به فرودگاه‌های کشور بیان کرد: عملیات برگشت حجاج از ۱۸ فرودگاه مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان، تبریز، ساری، همدان، شیراز، ارومیه، بیرجند، بندرعباس، زنجان، بوشهر، اردبیل، کرمان، یزد و فرودگاه امام در حال انجام است.
مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره آخرین وضعیت پرواز‌ها برگشت حجاج به فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: تا اول مرداد ماه کلیه حجاج بیت الله الحرام استان‌های اردبیل، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان و زنجان به وطن بازگشتند.
رستمیان افزود: مجموع پرواز‌های شرکت فرودگاه‌ها به جز فرودگاه امام ۱۱۵ پرواز است که تاکنون ۱۴هزار و ۶۳۲ زائر با ۵۲۷هزار و ۸۲ کیلوگرم بار با ۵۹ پرواز به کشور بازگشتند.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران میانگین تاخیر‌ها در عملیات بازگشت حجاج را ۳۰ دقیقه اعلام کرد و افزود:آخرین پروازبازگشت حجاج در روز جمعه ۷ مردادماه در ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه بعد از ظهر به زاهدان انجام خواهد شد.
رستمیان در مورد پرواز‌های حجاج به فرودگاه امام گفت: تا امروز شش هزار و ۶۶۳ زائر بیت الله الحرام با ۲۸ پرواز از جده و مدینه از طریق فرودگاه امام به کشور مراجعت کردند.
به گفته مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها در مجموع عملیات بازگشت ۱۸ فرودگاه بین المللی تاکنون۸۷ پرواز انجام شده است و ۲۱هزار و ۲۹۵ زائر به شهر خود بازگشته اند.