در هفته‌ای که گذشت، شهرداری تبریز با توزیع چهار هزارو ۵۰۰ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر، ساماندهی معابر شهر را که یکی از مطالبات جدی شهروندان و از اولویت‌های مدیریت شهری است، تداوم بخشید.

به گزارش شهریار، آسفالت شهری و مناسب‌سازی مسیرهای تردد، دغدغه‌ای به قدمت شهرنشینی و احداث اولین جاده‌های حمل و نقل در دنیاست که تقریبا در همه جای دنیا اولویت اول مدیریت شهری محسوب می‌شود. مناسب‌سازی مسیر و آسفالت‌ریزی اصولی برای تردد شهروندان بدون کوچکترین ناراحتی و نارضایتی، کمترین مطالبه شهروندان از شهرداری و مدیران آن است.

شهرداری تبریز نیز به همین سبب و در راستای ارج نهادن به خواسته‌های به‌حق شهروندان، این روزها که فصل کاری منطقه آذربایجان در جریان است، با آسفالت‌ریزی‌های گسترده اقدام به بهسازی معابر برای تردد آسان‌تر شهروندان و افزایش رضایتمندی عمومی کرده است.

حالا مناطق دهگانه شهرداری تبریز هم به تکاپو افتاده‌اند و از آسفالت‌ریزی‌های اساسی معابر گرفته تا آسفالت کوچه‌ها و لکه‌گیری معابر مربوط به مناطق خود را به طور جدی در دست اجرا دارند. در این مطلب نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی طی هفته گذشته داشته‌ایم و به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی در هر منطقه بررسی شده است.

منطقه ۱

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۱ تبریز با توزیع ۱۷۰ تن آسفالت در سطح معابر این منطقه اقدام به بهسازی و لکه‌گیری کرد. بر همین اساس کوی وحدت
کوچه های یاس و شبنم، پارک دستمالچی خیابان رودکی، فلکه بارنج و… در سطح این منطقه آسفالت‌ریزی شدند.

منطقه ۲

شهرداری منطقه ۲ تبریز هم با ۸۵۰ تن آسفالت در این هفته در صدد آماده سازی و بهسازی معابر منطقه خود برآمده است.

در این راستا معابر خیابان استاد معین، مارالان، میرداماد و… آسفالت‌ریزی شد.

منطقه ۳

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۳ تبریز نیز با مجموع ۲۹۰ تن آسفالت‌ریزی، معابر این منطقه را برای شهروندان خود مناسب‌سازی کرده است.

آسفالت ریزی ۱۷۰ تنی در کوی شمس و همچنین لکه گیری آسفالت در سطح منطقه از جمله اقدامات شهرداری منطقه ۳ در این راستا بوده است.

منطقه ۴

در این بین شهرداری منطقه ۴ تبریز نیز با ۲۷۷ تن آسفالت گامی در جهت بهبود وضعیت آسفالت معابر خود برداشته است.

آسفالت ریزی کوچه سیدلر در خیابان شهید رفیعی و کوچه سوم و پنجم و امام حسین(ع) در خیابان پاسداران و کوچه عابدی در خیابان پاداش از جمله اقدامات این منطقه طی هفته گذشته بود.

منطقه ۵

شهرداری منطقه ۵ تبریز نیز نسبت به آسفالت‌ریزی ۵۵ تنی اقدام کرده است. این منطقه در محدوده‌های مختلفی اعم از کوچه دوم خیابان درمانگاه در کرکج و شورای حل اختلاف در باغمیشه و… عملیات آسفالت‌ریزی را به انجام رساند.

منطقه ۶

شهرداری منطقه ۶ تبریز طی هفته گذشته با ۸۹۰ تن آسفالت مسیرهای این منطقه را آسفالت ریزی و لکه‌گیری کرده است.

بر این اساس، معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز با ۸۰۰ تن در کوی ۳۵ متری صنعتگران و ۵۰ تن در آسفالت ریزی در شنب غازان کوی المهدی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه نیز با ۴۰ تن در کناره‌های تقاطع غیرهمسطح شهیدان حضرت پور، خیابان قدس، قراملک و دوربرگردان میدان راه آهن نسبت به آسفالت ریزی اقدام کرده است.

منطقه ۷

شهرداری منطقه ۷ تبریز نیز آسفالت ریزی یک هزار و ۴۵ تنی را طی هفته گذشته در دستور کار خود قرار داد.

آسفالت ریزی اساسی در مسیرهای لاچین‌های اندیشه، نشاط‌های اندیشه، ضلع جنوبی خیابان شهید جنگجو، کوی بهشت اول خیابان قوام لاله، کوی اتحاد، بن بست توحید، کوی بهارستان آخمقیه و ۲۴ متری نگین کوی لاله انجام یافته است.

همچنین لکه گیری آسفالت در مسیرهای خلجان با۸٠ تن و  اندیشه، رواسان، نیلوفر، رسالت نیز طی هفته گدشته توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز انجام یافته است.

منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ تبریز هم با ۵۱۰ تن آسفالت ریزی در راستای بهسازی معابر خود اقدام کرد.

لکه گیری و آسفالت ریزی در کوچه عرفان، کوچه های خیابان دانشسرا، کوچه های خیابان منصور، کوچه ایکی قالا، کوچه آبیاری و… طی هفته گذشته توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز انجام یافته است.

منطقه ۹

شهرداری منطقه ۹ تبریز هم طی هفته گذشته برنامه آسفالت ریزی معابر را در دستور کار خود نداشته است.

منطقه ۱۰

در این بین شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز ۳۸۴ تن آسفالت‌ریزی در سطح منطقه خود انجام داد که این آسفالت‌ریزی‌ها در کوچه ۱۲ متری اول و دوم واقع در خیابان المهدی و کوی فرهنگیان ۳ واقع در خیابان معلم انجام یافت.