مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۴ هزار مترمربع از اراضی ملی این استان در راستای تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان واگذار شد.

به گزارش جارچی اخبار  علیرضا قاری‌قرآن در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تامین مسکن اقشار ویژه استان اظهار کرد: بر اساس بند ل ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تامین مسکن اقشار ویژه واجد شرایط باقیمانده (جانباران ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان، فرزندان شهید، فرزندان جانبار ۷۰ درصد به بالا) در قالب واگذاری زمین و مسکن مسئولیت پیدا کرد.

وی افزود: در همین خصوص در سال جاری اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۳۳ واحد مسکونی جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اراضی واگذار شده در این راستا جمعاً بیش از ۱۴ هزار مترمربع بوده است عنوان کرد: این اراضی در شهرهای اردستان، آران وبیدگل، خمینی شهر، زواره، کاشان، گلپایگان، لنجان و مهاباد واگذار شده است.

وی در خصوص واگذاری زمین‌های مسکونی و غیرمسکونی در چارچوب تکالیف قانونی اذعان داشت: اراضی با کاربری مسکونی واگذار شده طی سه ماهه اول سال بیش از ۶۲ هزار مترمربع بوده است و به منظور عمل به تکالیف قانونی در کنار اراضی با کاربری مسکونی، در این برهه زمانی بیش از ۲۶۷ هزار مترمربع اراضی با کاربری‌های اداری، تجهیزات شهری، خدماتی، درمانی و بهداشتی، صنعتی و مذهبی واگذار شده است.

قاری‌قرآن با اشاره به تبدیل ۲۸۶ فقره اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگی گفت: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند همچنین این اقدام از وقوع جرایم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.