یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ

نطق کوبنده دکتر احمد شریعتی در شورای شهر : شهردار اصفهان شخصا به رفع مشکلات پرسنل شهرداری اهتمام ورزدسلام بر حسین شهید و رهروان پاکش که عمرشان در جهاد فی سبیل الله گذشت و عاقبت به سرور و سالار خود رسیدند.
سلام خدا بر ارواح طیبه شهدای وطن و شهدای حرم…
سلام بر مجاهدین شهید، بر سربازان ولایت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانیو حبیب سپاه، حاج حسین همدانی و حججی های ایران اسلامی…
ما افتخار را از آن کسانی می دانیم که شرافتمندانه و عزتمندانه و در اوج اخلاص به پیشواز مرگ رفتند و آن را در آغوش کشیدند تا زن و کودک این مرز و بوم را به اسیری نبرند…
از این پس خاموش باش و سکوت اختیار کن تا صبر این ملت لبریز نشده است، شهدا خط قرمز این ملتند…
روزهایی مثل امروز که با عنوان روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده نشانگر ملتی است که مکتب سید الشهدا (ع) و عاشورای حسینی دارد وهرگز در برابر ظلم و ظالم تسلیم نخواهد شد.
فراموش نکنیم که برای برپایی جمهوری اسلامی چه خون ها که ریخته شده و چه زجر ها که کشیده شده و دشمن از هیچ چیزی فروگذار نکرده اما به لطف الهی و با همت همه ملت، به جایی نرسیده است وانشالله هم به جایی نخواهد رسید.
اولا بعنوان خادم شهر شهیدان میگویم، ما باید کادرسازی کنیم و مرد میدان خدمت باشیم و میدان را برای صالحان جامعه تقویت کنیم… این مستلزم برنامه جامع و کامل در راستای بهبود منابع انسانی است…
یکی از راهبردهای اساسی در راستای اهداف نظام و اجرای قوانین مدونه است که مصداق عینی آن تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری اصفهان است.
ضمن تشکر از تلاش های مجدانه همکارانمان در بخش های مختلف شهرداری به جهت تسریع در روند تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنان، و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که با حمایت حداکثری ساماندهی مدیریت منابع انسانی، شهرداری را ملزم به تبدیل وضعیت ایثارگران کردند که کار بسیار ارزنده ای بوده و هست، اما متاسفانه همچنان شاهد ناراحتی و انتظار گروهی از خانواده شاهد و ایثارگر هستیم که این قانون در شهرداری اصفهان بصورت ناقص در حال اجرا است، لذا بر اساس قانون، ایثارگران فعال در مجموعه شهرداری اعم از حجمی، تامین نیرو و قراردادی که در راستای وظایف شهرداری انجام وظیفه می‌کنند و قرارداد مستمر دارند را باید استخدام رسمی کنیم، اما بهانه آوردیم که با توجه به اینکه دستورالعمل وزارت کشور کامل نیست، نتوانستیم برای نیروهای حجمی اقدامی انجام دهیم و با توجه به ابلاغ آیین نامه اجرایی تبدیل وضعیت ایثارگران در سال جاری و ماه گذشته این اهم امکان پذیر است و درکلانشهر تهران و سایر کلانشهرها این بهانه جویی ها وجود ندارد و هم نیروی حجمی که قراردادش بطور مستمر تمدید گردیده و در راستای وظایف محوله هم ردیف همکاران دیگر در رده شغلی معین انجام وظیفه می‌کند باید بی قید و شرط در راستای مر قانون عمل نمود. که هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه مصداق ترک فعل و نقض قانون بوده و قابلیت پیگرد قانونی در سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی و قضایی و حتی کمیسیون اصل ۹۰ دارد.
شهروندان محترم اصفهانی، عزیزان خدوم شهرداری و اعضای محترم  شورا در این جایگاه و از این تریبون در خصوص مسائل شهر مرتب سخن گفته می شود، اما کمتر پیش می آید که در مورد کارکنان شهرداری اصفهان، کسانی که در صف مقدم اجرای مصوبات شورا و خدمت رسانی به شهروندان قرار دارند هم سخن گفته شود.
شورای شهر خانه همه شهروندان از جمله کارکنان شهرداری است و ما با روی گشاده از همه نظرات و انتقادات و ایده های دلسوزان شهر استقبال می نماییم. به همین جهت باید گفت نیروهای قراردادی و شرکتی غیر ایثارگر در شهرداری حضور دارند که با سوابق ۱۵ و ۲۰ ساله هنوز تبدیل وضعیت نشده اند و حتی در پست سازمانی خود طبق احکام و مدرک تحصیلی قرار نگرفته اند و حقوق و مزایای آنها متزلزل گردیده که شورای ششم باید دست بجنباند و یکسال گذشت و در فرصت باقی مانده پرسنل شهرداری اصفهان را دریابید…
در ابتدای سال طی تذکری از شهردار محترم اصفهان خواستم به وضعیت مسائل ازهم گسیخته پرسنلی توجه ویژه نمایند کارهایی هم شد اما در ماه های اخیر کاهش ناگهانی حقوق و مزایای پرسنل شهرداری اصفهان و عدم شفافیت فیش‌های حقوقی و حتی عدم قرارگرفتن پرسنل قراردادی و رسمی تبدیل وضعیت شده در پستهای انشایی و شفاهی و بلاتصدی احکام صادره و تخلفات اداری همچون فردی که با حکم کارمندی در رده مشاغل کارگری درحال خدمت است و بالعکس و اضافه کارهای سلیقه ای، استنکاف شرکت‌های پیمانکار در احقاق حقوق نیروها، عدم شایسته سالاری مدیریتی، جذب و انتصابات سیاسی و فامیلی خودش همه و همه سوت است و مجالی برای سوت زنی وجود ندارد.
دوستان لازم است به انتظار و اعتمادی که به شورای ششم وجود دارد، عنایت بیشتری داشته باشیم؛ بعضا شنیده می شود که به نطق های پیش از دستور و تذکرات اعضا آنگونه که مورد انتظار است، توجه لازم صورت نمی پذیرد.شهردار اصفهان شخصا به رفع مشکلات پرسنل شهرداری اهتمام ورزد.
در اینجا بار دیگر از شهردار محترم اصفهان می خواهم شخصا به مسائل و مشکلات پرسنل شهرداری اهتمام ویژه داشته باشند و فاصله گفتن و انجام شدن را هر قدر که می توانند، کوتاه تر کنند. اگر ما نتوانیم عدالت را در شهرداری اعمال کنیم در شهر اجرای عدالت بسیار سخت خواهد بود.
وحدت و همدلی کلیدواژه موفقیت برای خدمت به مردم است لذا ما به عنوان نمایندگان مردم شریف و شهید پرور اصفهان در شورای اسلامی شهر امانتی خطیر را بر عهده گرفته ایم و وظیفه داریم که فارغ از هرگونه اختلاف راه را برای خدمت رسانی به مردم هموار کنیم.
مردمی که با امید به فردایی بهتر به نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر اعتماد کردند و خواستار دریافت خدمات در خور و شایسته هستند.
ما خرمشهرهای بسیاری در پیش روی داریم که برای فتح خاکریزها در آنها باید نگاهمان را از دایره مسائل شخصی، تیم چینی، فامیل گرایی و گروهی فراتر برده و به افق های بلندی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف شده است، بنگریم. راه بسیار است و زمان اندک و نباید فراموش کنیم زمان به سرعت در حال گذار است و هر نوع پرداختن به حواشی در شرایط کنونی برای انقلاب ثمره ای به همراه نخواهد داشت و خدمت به مردم را دچار اختلال خواهد کرد.
مردم به این جریان اصولگرایی اعتماد کرده اند شما با لباس و پوشش مجمع نیروهای انقلاب و بنده با لیست گام دوم انقلاب و سلام…
ما نباید با رفتار و گفتار خود خدشه ای به این اعتماد وارد کنیم. باید مسیر را به گونه ای بپیماییم که چیزی جز خدمت نصیب مردم نشود در غیر این صورت ما بازنده بزرگ تاریخ خواهیم بود و این موضوع در برگ برگ تاریخ ثبت خواهد شد که ما چگونه فرصت خدمت رسانی به مردم را از دست داده ایم.