ترجمه : مهراب محرابی‌نیا

 با توجه به این که موج گرما در سراسر اروپا شدت یافته و خشکسالی این قاره را در برگرفته است، دمای بالا نه تنها برای انسانها مشکل‌آفرین بوده بلکه برای محیط زیست نیز مخاطره‌آمیز است. این موضوع مقامات سالزبورگ اتریش را بر آن داشته که کیسه‌های آب را بر روی درختان جوان در سطح شهر نصب کنند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از شهریار تبریز ،قرار است کیسه‌ها ریشه‌های درختان را برای مدت زمان طولانی مرطوب نگه داشته و مطمئن باشند که آنها از شدت گرما آسیب نمی‌بینند. با توجه به نسبت منفی ساختمانها در مقابل فضا های سبز شهری، شهرها دارای جزایرگرمایی طبیعی هستند و متمایل هستند دمای بسیار بالاتری نسبت به مناطق روستایی اطراف داشته باشند که این امر باعث می‌شود که فضای سبز شهری به خصوص در خارج از پارکها در مقابل گرمای تابستان آسیب پذیر باشد.

آنها را با کیسه خیس کنید

در واقع کیسه‌های آب سالزبورگ کیسه‌های شن هستند که به دور تنه درختان جوان پوشانده شده‌اند. مسئولان پارک به بیشترین میزان ممکن این کیسه‌ها را آبیاری می‌کنند که این کار این اجازه را به درختان می‌دهند که از رطوبت خنک برای مدت طولانی بدون آبیاری مستقیم زمین تغذیه کنند.

بر اساس گفته‌های مقامات این شهر، درختان قادرند در حدود یک روز از آب تغذیه کنند که این کار منجر به کاهش هزینه‌های آبیاری شهر می‌شود. علاوه بر این، کیسه‌ها به حفاظت از تنه درخت در برابر خسارات مکانیکی و تخریب درختان کمک شایانی می‌کند.

کیسه های آب به هیدراته نگه داشتن ریشه درختان و جلوگیری از هدر رفت آب کمک می‌کنند. گذشته از این، این واقعیت که بیشتر رطوبت در تنه درختان انباشته نمی شود به محافظت از درخت در مقابل پوسیدگی به دلیل آبیاری بیش از حد کمک می کند.

در این رابطه، باربارا آنترکوفلر، معاون شهردار و مدیر فضای سبز شهری سالزبورگ اظهار داشت: “هر درخت در هر شهر تاثیر مثبتی بر آب و هوا، رفاه مردم و افزایش کیفیت اقامت در محل دارد. آنچه که از اهمیت بالایی برای بنده برخوردار است این است که کاشت درختان پایدار باشد.”