پرفسور حسین محمدزاده صدیق (متخلّص به دوزگورن) شاعر، نویسنده، مترجم، پژوهشگر و استاد دانشگاه و از بزرگان شعر و ادب آذربایجان، پس از گذراندن یک دوره بیماری، روز گذشته دارفانی را وداع گفت و پیکرش امروز در تبریز به خاک سپرده شد.

به گزارش جارچی اخبار،  مرحوم محمدزاده صدیق پس از گذراندن یک دوره بیماری، بامداد روز گذشته چهارشنبه دوم شهریورماه در سن ۷۷ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

مرحوم پرفسور محمدزاده صدیق متولد ۱۳۲۴ محله سرخاب تبریز بود؛ وی بعد از دریافت مدرک کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی ادبیات ترکی را از دانشگاه استانبول ترکیه دریافت کرد و در سال ۱۳۶۲ موفق به دریافت مدرک دکتری ادبیات تطبیقی زبان فارسی عربی و ترکی از این دانشگاه شد.

آن مرحوم دارای بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات آذربایجان و ادبیات فارسی است که ترجمه کامل دیوان حکیم ملامحمد فضولی، دیوان اشعار ترکی غریبی تبریزی و تذکره‌ مجالس شعرای روم، و همچنین ترجمه دیوان امام خمینی(ره) به زبان ترکی از آثار برجسته آن مرحوم است.

پیکر مرحوم حسین محمدزاده صدیق صبح امروز پنجشنبه سوم شهریورماه به تبریز منتقل شد و پس از برگزاری مراسم تشییع در قطعه نام‌آوران وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد