۶ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت به بهره داری رسید.

به گزارش جارچی اخبار، در مراسم افتتاح این طرح ها که روز شنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مدیریت و کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی برگزار شد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: بهره برداری از ۴۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت با ۳۵۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت به طول ۲۰۰ کیلومتر با ۲ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال و اصلاح پنج نقطه حادثه خیز با ۴۴۰ میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.

اورجعلی علیزاده اضافه کرد: خط کشی محورها به طول ۱۴۵۱ کیلومتر با ۱۲۰میلیارد ریال، بهره برداری از ۱۳ دستگاه ناوگان سنگین راهداری به هزار میلیارد ریال و ۲ دستگاه سامانه توزین در حال حرکت با ۳۰ میلیارد ریال دیگر طرح های افتتاح شده در این هفته بود.

وی افزود: ۶ مجتمع رفاعی خدماتی با یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال، مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با ۱۰۰ میلیارد ریال و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به تعداد ۵۸ دستگاه با ۱۷۵ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این هفته افتتاح شد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

۲ هزار میلیارد تومان به حوزه راهدای و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: در سفر رییس جمهور به استان ۴۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی استان لحاظ شد که اختصاص این ارقام، گشایشی برای استان خواهد شد.

سلمانیان گفت: در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای به ترتیب ۴.۱ هزار میلیارد تومان و ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته که باید برای جذب این مبالغ تلاش کنیم.

وی همچنین به آماده سازی و تکمیل سایت مسکن ملی اشاره کرد و افزود: برای ساخت مسکن ملی با ۸۴۸ هکتار زمین نیاز بود که حدود ۵۸۲ هکتار این میزان فراهم شده و برای آماده سازی و تکمیل این سایت ها حدود ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.