دومین نمایشگاه گل و گیاه ایلام با حضور ‌۶۰ غرفه از ۲۰ استان کشور در ایلام گشایش یافت.

به گزارش جارچی اخبار،  بابک محمدی آوندی شامگاه دوشنبه در حاشیه افنتاح نمایشگاه گل و گیاه ایلام اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به کمبود سرانه فضای سبز شهری ضروری به نظر می رسد و ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه تولیدکننده نیز هستند.

وی افزود: بیش از یک هزار نوع گیاه شامل گونه های متناسب کاشت فضای سبز شهری، آپارتمانی، گلخانه ای و دارویی و انواع بذور، کود و سموم در این نمایشگاه وجود دارد.

شهردار ایلام یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را ترویج کاشت گل و گیاه در بین مردم و فضاهای خالی منازل مسکونی برشمرد تا به سرانه فضای سبز افزوده شود.

محمدی آوندی ایجاد فضای نشاط برای شهروندان را از دیگر اهداف این نمایشگاه ذکر کرد و توضیح داد: سرسبزی گلها و گیاهان ناخودآگاه فضای پرطراوت و آرامش بخشی را به افراد تزریق می کند.

وی یادآور شد: با ایجاد بوستان های محله ای، سرانه فضاهای سبز شهر ایلام افزایش می یابد و باتوجه به استقبال بالای مردم از این نمایشگاه، تلاش برای تداوم برگزاری این گونه نمایشگاه ها ادامه خواهد داشت.

شهردار ایلام در مورد سرانه فضای سبز شهری ایلام هم گفت: در مقایسه با جمعیت و میانگین کشوری میزان فضای سبز ایلام کم و ۳.۸ دهم مترمربع به ازای هر فرد است، درحالیکه باید حداقل به ازای هر نفر ۱۰ متر باشد و در کلان شهرها بین ۱۵ تا ۲۰ متر مربع به ازای هر فرد است.

محمدی آوندی اظهار داشت: برای افزایش سرانه فضای سبز شهری رایزنی هایی با برخی دستگاه ها از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری انجام گرفته تا در صورت همکاری این اداره با شهرداری بوستان های چغاسبز و زمین کنار کمربند شمالی در ورودی ارغوان نهال کاری شود.

وی تاکید کرد: در صورت نهال کاری این اراضی، چندین هکتار سرانه فضای سبز شهری ایلام افزایش می یابد و در طول سال حداقل یک تا ۲ متر به فضای سبز ایلام افزوده شود.

شهردار ایلام در مورد قیمت عرضه گیاهان این نمایشگاه هم افزود: قیمت تمام شده گیاهان عرضه شده در این نمایشگاه  نسبت به فروشگاه های فروش گل و گیاه ۵۰ درصد کاهش نرخ دارد.

نمایشگاه گل و گیاه ایلام از هفتم تا یازدهم شهریورماه ساعت ۱۷ عصر تا ۲۲ شب آماده پذیرش شهروندان است.

در نمایشگاه گل، گیاه و گیاهان دارویی غرفه هایی نیز به عرضه سوغات، مصنوعات مختلف، هدایا و صنایع دستی اختصاص یافته است.

این نمایشگاه با همکاری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری و شرکت نمایشگاه های بین المللی ایلام در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در بوستان جنگلی چغاسبز دایر شده است.