با حضور مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، مرحله ارزیابی و داوری جشنواره انتخاب شهروند نمونه در حوزه فضای سبز آغاز شد.

به گزارش جارچی اخبار، اکبر امجدی مدیرعامل این سازمان در حاشیه بازدید از باغ‌ بام ایجاد شده توسط یکی از همشهریان عزیز در منطقه ویلاشهر تبریز (کوی شادمان)، گفت: یکی از برنامه‌های مهم و اصلی حوزه فضای سبز تبریز، بهره‌گیری از مشارکت شهروندان عزیز برای ارتقای کیفی و کمی وضعیت فضای سبز و زیباسازی شهری است.
وی ادامه داد: در راستای شناسایی و تجلیل از همشهریان عزیزی که با عشق و احساس مسئولیت شهروندی خود همراه و همیار شهرداری تبریز بوده و نسبت به ایجاد فضاهای سبز در محل زندگی و کاری خود اقدام کرده‎‌اند، سازمان سیما، منظر و فضای سبز نسبت به برگزاری جشنواره انتخاب شهروند نمونه در حوزه فضای سبز اقدام کرده که پس از طی مراحل ثبت‌نام، مرحله ارزیابی و داوری این جشنواره نیز از ۱۶ شهریور سال جاری آغاز شد.
امجدی، با اشاره به اینکه احیای نام پرآوازه و خاطره باغ‌شهر تبریز بدون مشارکت شهروندان عزیز میسر نخواهد شد، از تهیه چند لایحه تشویقی با هدف ترغیب بیشتر همشهریان برای مشارکت در پروژه‌های فضای سبز و زیباسازی شهری از جمله در مورد نورپردازی نماهای ساختمانی و حفظ باغات قدیمی و نیز ایجاد فضاهای سبز در محل زندگی خصوصی و یا کاری خود خبر داد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز در این زمینه تصریح کرد: در صورت تایید و تصویب نهایی این لوایح، سیاست‌های تشویقی مورد نظر برای شهروندان برتر در این حوزه‌ها اعمال خواهد شد.