مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، توسعه نگاه فرهنگی را موجب قوام و دوام سایر اقدامات در مدیریت شهری دانست.

به گزارش جارچی اخبار،  سید قاسم ناظمی در کارگروه تدوین دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی پرچم که به میزبانی شهرداری تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: همه نهادهای اجتماعی در دنیا نقش ویژه‌ای در بهبود شرایط زندگی دارند و نقش شهرداری‌ها در این حوزه موثر و پررنگ است.
وی افزود: شهرداری‌ها از زمانی که وارد فضای رقابت مردمی شدند و از طریق شوراهای شهر در مدیریت شهری ورود پیدا کردند، تحولات فراوانی را ایجاد کردند.
ناظمی خاطرنشان کرد: طی این مسیر ناگزیر است و برای لحاظ کردن دغدغه‌های مردمی باید به این مورد توجه شود؛ تمرکز به موضوعات اجتماعی و فرهنگی، از خواست‌های مردم نسبت به شهرداری‌ها است.
وی ادامه داد: افزون بر این، هزینه‌های خدمات شهری مستمر در حال افزایش است و توجه کافی به حوزه فرهنگ و اجتماع می‌تواند بار بزرگی از این هزینه‌ها را از دوش شهرداری‌ها بردارد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی یک شهروند به هویت، ارزش‌ها و داشته‌های خود واقف باشد، به شکل موثر در روند فعالیت‌های شهری نقش‌آفرینی خواهد کرد.
ناظمی اظهار کرد: زمانی شاهد شهر خوب، سالم، موفق و اسلامی هستیم که فعالیت‌های فرهنگی به اندازه اقدامات عمرانی و اجرایی، مورد توجه باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: باید از امروز به فکر پیر شدن جامعه باشیم و با ورزش، به مقابله با مشکلات ناشی از این امر برویم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش برای تعالی و توسعه ورزش، نشاط و شادمانی که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و دیگر بخش‌های مرتبط برنامه ریزی و اجرا می‌شود، گام‌های مهم و ارجمند برای صحت و سلامت جامعه است