در هفته‌ای که گذشت، شهرداری تبریز با توزیع هفت هزارو ۶۰۰ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر، ساماندهی معابر شهر را که یکی از مطالبات جدی شهروندان و از اولویت‌های مدیریت شهری است، تداوم بخشید.

به گزارش جارچی اخبار،  آسفالت شهری و مناسب‌سازی مسیرهای تردد، دغدغه‌ای به قدمت شهرنشینی و احداث اولین جاده‌های حمل و نقل در دنیاست که تقریبا در همه جای دنیا اولویت اول مدیریت شهری محسوب می‌شود. مناسب‌سازی مسیر و آسفالت‌ریزی اصولی برای تردد شهروندان بدون کوچکترین ناراحتی و نارضایتی، کمترین مطالبه شهروندان از شهرداری و مدیران آن است.

شهرداری تبریز نیز به همین سبب و در راستای ارج نهادن به خواسته‌های به‌حق شهروندان، این روزها که فصل کاری منطقه آذربایجان در جریان است، با آسفالت‌ریزی‌های گسترده اقدام به بهسازی معابر برای تردد آسان‌تر شهروندان و افزایش رضایتمندی عمومی کرده است.

حالا مناطق دهگانه شهرداری تبریز هم به تکاپو افتاده‌اند و از آسفالت‌ریزی‌های اساسی معابر گرفته تا آسفالت کوچه‌ها و لکه‌گیری معابر مربوط به مناطق خود را به طور جدی در دست اجرا دارند. در این مطلب نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی طی هفته گذشته داشته‌ایم و به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی در هر منطقه بررسی شده است.

منطقه ۱

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۱ تبریز با توزیع ۵۰ تن آسفالت در سطح معابر این منطقه اقدام به بهسازی و لکه‌گیری کرد.

منطقه ۲

شهرداری منطقه ۲ تبریز هم با ۲۵۰ تن آسفالت در هفته گذشته در صدد آماده سازی و بهسازی معابر منطقه خود برآمده است.

در این راستا کوچه های قدوسی، کوچه ژاله کوی سهند، نسترن و یاسمن در یاغچیان و…  آسفالت‌ریزی شدند.

منطقه ۳

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۳ تبریز نیز با مجموع  ۵۷۵ تن آسفالت‌ریزی، معابر این منطقه را برای شهروندان خود مناسب‌سازی کرده است.

این آسفالت ریزی ها در کوچه های تندرو و آبیاری خیابان صائب، کوچه شهید صادقی در لاله زار شمالی، ۱۲ متری اول سلیمان خاطر، محوطه پل فلاحی و… انجام یافته است.

منطقه ۴

در این بین شهرداری منطقه ۴ تبریز نیز با ۴۰۰ تن آسفالت ریزی گامی در جهت بهبود وضعیت آسفالت معابر خود برداشته است.

آسفالت ریزی کوچه اطلسی کوی شهید حدادزاده در خیابان حجتی، کوی مولوی چایکنار شمالی، کوچه های خیابان پاداش، بن بست سعادت خیابان خیام، کوچه شهید خاکزاد خیابان خیام، خیابان برقع لامع و… از جمله اقدامات این منطقه طی هفته گذشته بود.

منطقه ۵

شهرداری منطقه ۵ تبریز نیز نسبت به آسفالت‌ریزی یک هزارو ۹۱۰ تنی اقدام کرده است. آسفالت ریزی یک هزارو ۶۵۰ تنی در حدفاصل دوربرگردان نصر تا پل حضرت ولیعصر(عج) در محدوده پاسداران مهمترین و شاخص ترین عملیات آسفالت ریزی توسط این منطقه به شمار می رود.

این منطقه در محدوده‌های مختلفی اعم از انتهای خیابان فضولی در مرزداران، ورودی کوی سحر باغمیشه، فرشته جنوبی، و… نیز عملیات آسفالت‌ریزی را به انجام رساند.

منطقه ۶

شهرداری منطقه ۶ تبریز طی هفته گذشته با یک هزارو ۲۳۵ تن آسفالت مسیرهای این منطقه را آسفالت ریزی و لکه‌گیری کرده است.

بر این اساس، معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز با یک هزارو ۲۰۰ تن در خیابان صنعتگران، کوی نور و گلریزان و معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه نیز با ۳۵ تن خیابان در خیابان البرز دامپزشکی، کوی افسران خیابان اشکان، کوی شهید برقی خیابان خطیب، کوی شهید صبوری شنب غازان، کوی گلشن ۱ و ۲ در خیابان اشکان و… نسبت به آسفالت ریزی اقدام کرده است.

منطقه ۷

شهرداری منطقه ۷ تبریز نیز آسفالت ریزی ۵۰۲ تنی را طی هفته گذشته در دستور کار خود قرار داد.

آسفالت ریزی در مسیرهای کوچه صادقی فرد میدان امام حسین (ع)، کوچه نیزار در ۳۵ متری لاله، کوی مدرسه و خیابان دانش در شهرک اندیشه انجام یافته است.

همچنین لکه گیری آسفالت در مسیرهای اصلی شهرک اندیشه، آخمقیه، مختاروند و کوی لاله نیز طی هفته گدشته توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز انجام یافته است.

منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ تبریز هم با یک هزارو ۹۵۰ تن آسفالت ریزی در راستای بهسازی معابر خود اقدام کرد.

خیابان های بهادری و امام خمینی (ره) با ۵۱۸ تن، خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل خاقانی تا شهید بهشتی با ۴۴۰ تن، خیابان شهید رضانژاد حدفاصل چایکنار تا تقاطع قره باغیها با ۳۸۱ تن، خیابان شهید رضانژاد با ۳۰۰ تن، و … طی هفته گذشته توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز انجام یافته است.

منطقه ۹

شهرداری منطقه ۹ تبریز هم طی هفته گذشته یک ۳۷۲ تن آسفالت ریزی را در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس انتهای خیابان معرفت شمالی، مسیر آتش نشانی و کوی تلاش آسفالت‌ریزی شده است.

منطقه ۱۰

در این بین شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز ۳۱۱ تن آسفالت‌ریزی در سطح منطقه خود انجام داد که عمده این آسفالت‌ریزی‌ها در خیابان خیربانو و کوچه اتحاد در گرو، کوچه لطفی پور در خیابان طاهری، کوچه ارشادی در خیابان ایده لو و کوچه بعثت در خیابان رضوانشهر انجام یافت.