آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از ضعف اقدامات دولت های گروه ۲۰ برای کاهش اثرات مخرب تغییرات اقلیمی و اشاره به طوفان ایان در آمریکا، هشدار داد که هیچ کشور و اقتصادی در جهان از بحران آب و هوا در امان نیست.

به گزارش جارچی اخبار، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که کشورهای جهان برای مقابله با اثرات مخرب تغییرات اقلیمی کار بسیار زیادی پیش رو دارند.
وی تاکید کرد بدون شک راه طولانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی داریم.
دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از ناچیز بودن تعهدات مالی کشورهای گروه ۲۰ گفت: اقدامات اقتصادهای ثروتمند و پیشرفته جهان در این زمینه هیچ دردی را دوا نمی کند.
به گفته گوترش، تعهدها و سیاست های کنونی این کشورها نه تنها فرصت کاهش دمای ۲ درجه جهانی را از بین می برد بلکه مجالی بری کاهش ۱.۵ درجه ای هم نمی گذارد.
دبیرکل سازمان ملل افزود: امنیت امروز ما و بقای فردای ما در یک مبارزه مرگ و زندگی قرار دارد.اکنون زمان انتقاد و اتهام نیست بلکه زمان گفتگو و همبستگی است.
توفان «ایان» (Ian) که هفته گذشته با سرعت معادل با ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ایالت فلوریدا را درهم نوردید چنان خسارتی به بار آورد که برخی از مقامات این ایالت آنرا جبران ناپذیر توصیف کردند، تاکنون شمار کشته شدگان این توفان به ۸۷نفر رسیده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای خبری «هیل» (TheHill) دراین باره گزارش داد: تمامی مقامات اعم از مسئولان محلی ، ایالتی و نمایندگان این ایالت در سطح کنگره به دنبال کمک های مالی ناشی از خسارات جبران ناپذیر هستند و همچنان بخش های عمده ای از این ایالت فاقد برق باقی مانده است.
بنابراین گزارش توفان ایان ۶ مهرماه ۱۴۰۱ و با قدرت توفان دریایی در سطح چهار، منطقه «فورت میرز» (Fort Myers) واقع در جنوب غرب ایالت فلوریدا را درهم نوردید و نه تنها باعث جاری شدن سیل بلکه خاموشی ۹۸ درصد از این منطقه و ویرانی گسترده شد.