مشاور وزیر راه در امور زیربنایی اظهار داشت: طبق قانون باید ۶٠ درصد اعتبارات حاصل از جرایم رانندگی باید برای ایمنی جادهها هزینه شود اما سازمان برنامه وبودجه این اعتبارات را تخصیص نمیدهد و از این رو شکایتی رابه کمیسیون اصل ٩٠ ارایه کردهایم.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه و زیربنایی گفت: در حال حاضر با پلیس برای شناسایی ۶٠٠ نقطه حادثهخیز در شبکه جادهای کشور به توافق رسیدهایم اما باید توجه داشته باشیم که نوع تصادفات تغییر کرده و از آنجایی که علت عمده تصادفات خوابآلودگی و خستگی است، این نوع تصادفات در هر نقطهای میتوانند رخ دهند بنابراین نمیتوان نقطه مشخصی برای این نوع تصادفات مشخص کرد از این رو در کنار کاهش و حذف نقطه حادثهخیز باید برای ارتقای فرهنگ سازی ترافیک هزینه کرد.
میرشفیع با اشاره به اهمیت آشکار سازی نقاط حادثهخیز افزود: یکی از موضوعات مهم آشکارسازی نقاط حادثهخیز است چراکه برخی از تصادفات به دلیل دیده نشدن رخ میدهند و همین آشکار سازی نقاط حادثهخیز عامل موثر در کاهش تصادفات محسوب میشود.
وی تاکید کرد: طبق برنامه و اسناد بالادستی باید سالانه ١٠ درصد از میزان تصادفات کاهش پیدا کند که این هدف محقق نشده است.
مشاور وزیر راه در امور توسعه و زیربنایی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در پرداخت اعتبارات تعریف شده برای کاهش تصادفات گفت: طبق قانون ۶٠ درصد اعتبارات حاصل از جرایم رانندگی باید برای ایمنی جادهها هزینه شود اما سازمان برنامه وبودجه این اعتبارات را تخصیص نمیدهد و از این رو شکایتی رابه کمیسیون اصل ٩٠ ارایه کردهایم.
میرشفیع ادامه داد: میزان اعتبارات حاصل از جرایم رانندگی در سال ١۴٠٠ حدود ۵ هزار میلیارد تومان بود که سازمان برنامه و بودجه تنها ٢٠٠ میلیارد آن را به وزارت راه و شهرسازی پرداخت کرد که این به طور واضح و مشخص قانون شکنی بزرگ محسوب میشود.