سخنگوی صنعت آب گفت: الگوی مصرف ۱۴ مترمکعب است و مشترکینی که با دو برابر الگو مصرف یعنی ۲۸ متر مکعب در ماه مصرف داشته باشند بدمصرف شناسایی و مشمول قطع آب می‌شوند.

به گزارش جارچی اخبار، فیروز قاسم زاده در گفتگو با رسانه ملی گفت: متاسفانه حدود ۲۵ درصد کمتر از شرایط متوسط آب در پشت مخازن سد‌ها ذخیر است از این رو باید برنامه ریزی هایی، برای مصارف آب شرب به ویژه در این فصل خنک داشته باشیم.

وی گفت: حدود ۴۱ متر مکعب برثانیه ورودی آب شبکه توزیع سطح شهر تهران ثبت شده است که این عدد قابل توجه، نزدیک به عددی است که در تابستان اتفاق می‌افتاد و در این خصوص سیاست‌های بازدارنده را باید پیگیری می‌کردیم.
آقای قاسم زاده ادامه داد: شرایط سد‌های کشور به گونه‌ای است که اگر نسبت به ۵ سال گذشته مقایسه کنیم در حال حاضر حدود ۳ میلیارد متر مکعب کمتر از شرایط متوسط آب در سطح مخازن داریم از این رو سد‌های تهران از این قاعده مستثنی نیستند.
وی افزود: از طرفی وزارت نیرو سیاست‌های تشویقی که اتخاذ می‌کند و باعث کمک می‌شود که مصارف کاهش پیدا یابد و با این تمهیداتی که اتفاق می‌افتد و مدیریت فشاری که بایستی در شهر تهران انجام دهیم تا مصارف در سطح برنامه باشد و بتوانیم دستاورد‌های خوبی را داشته باشیم و مدیریت مصرف به نوع مناسبی اتفاق بیفتد.