مشاور مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: مصرف ۲۴ ساعت گذشته آب در تهران ۳ میلیون و ۱۰ هزار متر مکعب و برای مصرف لحظه‌ای ۳۸ هزار و ۷۲۵ لیتر بر ثانیه بوده است که نسبت به روز گذشته حدود ۸۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش پیدا کرده که نتیجه همکاری و همیاری مردم است.

به گزارش جارچی اخبار براتی در گفتگو با رسانه ملی افزود: توصیه می‌شود در منزل جا‌هایی مثل کنتور، کولر، سرویس‌های بهداشتی، موتورخانه که قابل رویت است از نظر نشتی کنترل شود.
مشاور مدیرعامل آبفای استان تهران اضافه کرد: نوع دیگر نشتی، نشتی نامرئی است که در مجتمع‌های مسکونی و شبکه‌های شهری مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند. این نشتی‌ها گاهی به صورت آبزدگی دیده می‌شوند و گاهی بعد از کنتور در زمین می‌رود و دیده نمی‌شود، این نوع نشتی‌ها معمولا کم است و خاک زیر ساختمان را شستشو می‌دهد و حتی در مواردی موجب ریزش ساختمان و تلفات انسانی می‌شود.

وی ادامه داد: برای پیدا کردن این نشتی ها، در زمان‌هایی که مصرف آب در ساختمان وجود ندارد، مثل حدود ساعت ۳ تا ۵ بامداد، شیر‌های ورودی آب را به مدت ۱۵ دقیقه ببندید و اگر در این مدت کنتور کار کند نشانه نشتی در ساختمان است و می‌توان از کارشناسان مربوطه برای پیدا کردن آن کمک گرفت.

براتی گفت: وقتی یک قطره آب در ۲ ثانیه می‌چکد و هدر می‌رود، ۴۰ هزار لیتر آب در سال هدر خواهد رفت.