سخنگوی اقتصادی دولت بیان اینکه در حوزه خدمات تورم افزایشی بوده، عناون کرد: این میزان از ۲.۴ درصد در بهار به ۱۶.۲ درصد در تابستان افزایش پیدا کرده است. وقتی این ارقام منتشر شد برخی صاحب نظران گفتند که منفی شدن تورم در بخش صنعت و معدن به معنای نوعی رکود است، واقعیت این است که شاخص‌های رکورد و رونق با شاخص‌های تورم و کاهش قیمت‌ها متفاوت است.

به گزارش جارچی اخبار، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری خود با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد: تورم فصلی بخش صنعت در تابستان ۱۴.۸ درصد کاهش داشته و به منفی ۲.۳ درصد رسیده که نه تنها نشانه ثبات بلکه نشانه کاهش قیمت کالاهای صنعتی در تابستان است.وی افزود: در فصل تابستان تورم نقطه به نقطه ۱۶.۲ درصد کاهش پیدا کرده و تورم سالانه بخش صنعت در تابستان ۷.۶ درصد کاهش داشته است.سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: در بخش معدن هم تورم فصلی تولیدکنندگان ۹.۴ درصد و تورم نقطه به نقطه ۱۴ واحد درصد و تورم سالانه ۲۱.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده است. این ارقام حکایت از این دارد در حوزه کالاهای صنعت و معدن از سوی تولیدکنندگان شاهد کاهش قیمت‌هایی هستیم که امیدبخش است برای اینکه در پاییز و زمستان هم شاهد افزایش قیمت کمتری باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات تورم افزایشی بوده، عناون کرد: این میزان از ۲.۴ درصد در بهار به ۱۶.۲ درصد در تابستان افزایش پیدا کرده است. وقتی این ارقام منتشر شد برخی صاحب نظران گفتند که منفی شدن تورم در بخش صنعت و معدن به معنای نوعی رکود است، واقعیت این است که شاخص‌های رکورد و رونق با شاخص‌های تورم و کاهش قیمت‌ها متفاوت است  و ما وقتی گزارش‌های تولید کالاهای صنعتی و معدنی را می‌بینیم که چقدر افزایش داشته مشاهده می‌کنیم که هم شرکت‌های معدنی ما در ۶ ماه اول سال ۱۲.۷ درصد افزایش تولید داشتند هم شرکت‌های صنعتی ما ۵.۳ درصد افزایش میزان تولید داشته‌اند.

خاندوزی تاکید کرد: در ۷ ماهه اول سال نسبت به ۷ ماهه سال گذشته ۴۷۰ درصد رشد کالاهای قاچاقی انهدامی را شاهد بودیم.