استاندار کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه در هفته آینده خبر داد و گفت: در سفر رییس جمهور به استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که این میزان اعتبار به حرکت لاک‌پشتی بزرگترین پروژه شهری غرب کشور پایان داد.

به گزارش جارچی اخبار،  «بهمن امیری‌مقدم» عصر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان، به رکود چندین ساله پروژه قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور این پروژه مطرح شد و دکتر رئیسی بر تکمیل آن به شکل ویژه تاکید کردند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و تامین مالی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که در سفر استانی دکتر رییسی صورت گرفت، هفته آینده عملیات ریل‌گذاری این پروژه مهم آغاز می‌شود و این پیگیری‌ها را تا اتمام طرح ادامه خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به تلاش فعالانه شهردار کرمانشاه و انعقاد قرارداد حفر ۲ هزار و ۳۰۰ متر تونل فاز دوم قطار شهری کرمانشاه گفت: در فاز دوم هم که از میدان آزادی تا میدان فردوسی ادامه دارد، هزار و ۸۰۰ متر تونل حفر شده و حفر ۲ هزار و ۳۰۰ متر دیگر هم بزودی آغاز و در یک قرارداد ۲ ساله تکمیل می شود.

پروژه قطار شهری یک پروژه به طول ۱۳ کیلومتر است. این پروژه از میدان معلم آغاز می شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می کند و در این ۱۳ کیلومتر ۱۳ ایستگاه هم در نظر گرفته شده است.

امیری‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش برنامه ریزی های دقیقه نودی را یکی از عوامل عقب افتادگی استان دانست و گفت: قرار گرفتن طرح ها و پروژه های دارای اولویت استان در قالب برنامه هفتم توسعه کشور یکی از اولویت‌های مهم است که نیازمند مشارکت دستگاه‌ها در فرصت باقی مانده است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید با تشکیل گروه های کارشناسی، اولویت های هر حوزه در برنامه هفتم توسعه را به موقع ارائه دهند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه یک نرخ رشد هشت درصدی برای استان پیش بینی شده که تحقق آن نیازمند یک تلاش همه جانبه است.

وی همچنین تلاش برای تحقق برنامه‌های کلان توسعه ای را یک اولویت دائمی دانست و گفت: متاسفانه تنها ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه محقق شده و این اتفاق نباید برای برنامه هفتم رخ دهد.

امیری‌مقدم در ادامه سخنانش تمرکزگرایی در وزارتخانه‌ها را یکی دیگر از موانع توسعه استان ها دانست و گفت: دستگاه‌ها برای اتخاذ تصمیم گیری‌های به موقع، مناسب و اثرگذار، نیازمند اختیارات استانی هستند و وزارتخانه‌ها باید این اختیارات را واگذار کنند.