مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های اصلی این بانک در سال جاری است.

به گزارش جارچی اخبار،رضا اسفندیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد اظهار کرد :  این بانک در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ به عنوان اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه آغاز به کار کرد و در حال حاضر با۵۳۰ شعبه فعال درسراسرکشور و ۲۹ شعبه در استان اصفهان در حال ارائه خدمات به هموطنان  است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان گفت :  این بانک  به عنوان الگوی بانکداری اسلامی و بدون انجام هیچ گونه فعالیت اقتصادی اهدافی همچون کمک به رونق بازار برای خرید کالای ایرانی، بانکداری الکترونیک، توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، رفع محرومیت‌های اقتصادی بویژه در مناطق کم‌برخوردار، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های اشتغال، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و مردم نهاد  در راستای بهبود شاخص اقتصادی را در قالب مسئولیت اجتماعی دنبال می کند.

وی در ادامه افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با جذب بیش از ۱۳ میلیون مشتری و پرداخت ‌‌۱۳ ونیم میلیون فقره تسهیلات در خدمت مردم بوده است.از این تعداد ۹۰۰ هزار مشتری در استان اصفهان یک میلیون و ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات دریافت کرده اند.

اسفندیاری تاکید کرد : بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری سبز این بانک برنامه های اصلاح ساختار،الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام عیار الکترونیکی را در دستور کار قرار داده است. همچنین این بانک ضمن فعالیت منسجمی که در دستورکار دارد سعی کرده فضاهای فیزیکی خود را حفظ کند.

وی افزود : سامانه پرداخت وام آنلاین و افتتاح حساب در بستر همراه بانک و اینترنت بانک، راه‌اندازی پیشخوان مجازی و سامانه توثیق سهام، راه‌اندازی سفته و برات الکترونیک، احراز هویت سجام، کارت هدیه مجازی، سامانه معدل حساب آنلاین و طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک از جمله خدمات الکترونیک این بانک است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اصفهان گفت : با توجه به شرایط اقتصادی و تورم های چند رقمی در حال حاضر بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در الویت قرار دارد .بانک قرض الحسنه مهر ایران با مجموعه های حمایتی در قالب مسئولیت اجتماعی خود از اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه حمایت می کند.

اسفندیاری در ادامه تاکیدکرد: در این راستا در تعامل با کمیته امداد، بنیاد برکت، هلال احمر، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم نهاد ۵۵۹ هزار فقره وام به ارزش ۶۵ هزار میلیارد ریال و ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت  به مناطق کمتر برخوردار پرداخت شده است.

وی به پرداخت ۱۶ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اشاره کرد وگفت: برای اولین بار با هدف اشتغال و کارآفرینی با توجه به مجوز بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاههای اقتصادی کوچک ، در تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون ۳ هزار و ۱۲۰فقره وام به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

اسفندیاری گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان کالا و خدمات و تقویت قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف جامعه برای خرید محصولات تولیدی و خدماتی همچون دندانپزشکی طرح کالا کارت ایجاد شده است .

رضا اسفندیاری با تاکید بر اهمیت حفظ محیط‌ زیست وحذف حضور مردم در بانک‌ها، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی ، مراجعات حضوری مردم به شعب و مصرف کاغذ به حداقل رسیده است. البته برای استفاده از خدمات الکترونیک نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم و برای این اقدام به تمامی شعب تاکید کرده ایم که افراد را برای استفاده از بستر الکترونیک هدایت کنند.

وی افزود : یکی از افتخارات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر اساس گزارش موسسه بنکر، راهیابی به جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۲ است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اصفهان گفت: در جهت همراهی با سیاست گذاری دولت بانک مهر از سال گذشته تاکنون هزار و ۹۳۱ فقره تسهیلات به ارزش ۲ هزار و۶۲۰ میلیارد ریال در قالب وام ازدواج ، ۲ هزار و ۵۲ فقره تسهیلات فرزندآوری به ارزش ۷۶۰ میلیارد ریال، هزار و ۴ فقره تسهیلات اشتغال به ارزش ۸۴۰ میلیارد ریال و ۷۲۹ فقره به ارزش ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به بیماران صعب‌العلاج پرداخت شده است.

اسفندیاری اضافه کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال حاضر ۱۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که سهم استان اصفهان ۱۱.۲ هزار میلیارد تومان است. این استان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در جذب نقدینگی مردم بوده است. متوسط رشد نقدینگی بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور، از متوسط شبکه بانکی بسیار بالاتر بوده که نشان‌دهنده استقبال مردم از این بانک است.

گفتنی است در حال حاضر سقف تسهیلات  دریافتی برای افراد حقیقی ۲۰۰ میلیون تومان و برای  افراد حقوقی و شرکت ها ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.