مهدی غلامی فعال رسانه ای روزنامه های سراسری

فرزاد مخلص الائمه اولین استاندار دولت سید ابراهیم رئیسی در استان مرکزی است که تا به الان بیش از یکسال عهده دار این مهم بوده است.
اولین چالش هر استانداری با تغییر دولت بحث انتصابات میباشد که مخلص الائمه در همان ابتدا اعلام کرد که با وجود اختلاف زیاد بین نیروهای انقلابی ،خودش در مورد انتصابات تصمیم میگیرد و در این امر نهایت دقت را به کار خواهد برد.
اما با شروع انتصابات شاهد هستیم که بعضی از انتصابات فرمانداران و مدیران بیش از یکسال میگذرد اما هنوز هم این افراد با حکم سرپرستی مشغول به کار هستند و یا بعضی از سرپرستها را بعد از گذشتن ماهها ،مجددا به دلایل مختلف کنار میگذارد و سرپرستهای جدیدی را در سمتها قرار میدهد.
نکته حائز اهمیت این است که در ادوار استانداران گذشته سابقه نداشته که این تعداد فرماندار و مدیر به صورت یکجا با حکم سرپرستی ادامه فعالیت بدهند و یا افرادی جدید خارج از مجموعه وزارت کشور و یا بییرون از کادر آن فرمانداری بازهم با سرپرستی ادامه کار بدهند.
بر طبق تجربیات و آمارها دستگاههایی که به جای مدیر با حکم سرپرستی اداره میشوند در بیشتر آنها مجموعه ها و نیروهای انسانی دچار سردرگمی، نبود برنامه ریزی ، بی انگیزگی،کاهش توجه به مقوله خدمترسانی و…شده اند که در این راستا میطلبد مخلص الائمه فوری،قاطع و انقلابی وضعیت فرمانداران و مدیران را تعیین تکلیف کند و اگر بنا به هر دلایلی حکم فرمانداران از سوی وزارت کشور نمی آید ،افراد توانمندی را جایگزین افراد فعلی نماید تا هرچه سریعتر این مجموعه ها با توان قابل توجهی حرکت نمایند و از این حالت روزمرگی به بیرون بیایند.
نکته دیگر مخلص الائمه میبایست در انتصابات دقت خیلی بیشتری کند و از بزرگان استان بهره بیشتری بگیرد و به نوعی جاذبه باشد تا دافعه تا بتوان اختلافات به حداقل برسد وگرنه اگر وی صرفا با یک گروه خاص بخواهد همکاری صمیمانه داشته باشد و سایر نیروهای جهادی که تعدادشان بیشتر از آن گروه خاص میباشد کنار بزند مطمئنا راه به جایی نخواهد برد.
در نهایت امیدواریم در وهله اول دستگاهها با حکم مدیریتی اداره شوند و استاندار مرکزی بالاخره از همه ظرفیتهای احزاب در انتصابات بهره ببرد تا همبستگی و اتحاد ایجاد شود وگرنه چند دستگیها ایجاد
تفرقه و اختلاف میکند و نتیجه مطلوبی را در پایان به وجود نمی آورد