محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درآیین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که دشمن به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه است و تلاش می‌کند تا جوانان و آحاد مردم را از حل مشکلات مختلفی نظیر تأمین انرژی، آلودگی هوا، اشتغال و… ناامید کند که در این زمینه تلاش‌هایی هوشمندانه را در دستور کار قرار داده و تلاش می‌کند این مشکلات را به صنعت نسبت داده و مردم را در برابر صنعت قرار دهد.

به گزارش جارچی اخبار، وی افزود: نکته قابل‌توجه این است که صنعت می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند. فولاد مبارکه به‌عنوان صنعتی پیشرو و مسئولیت‌پذیر برای خلق آینده‌ای بهتر تلاش می‌کند تا علاوه بر تولید فولاد و خودکفایی کشور در این زمینه، برای توسعه زیرساخت‌های کشور و افزایش رفاه مردم تلاش کند و در این مسیر گام‌های استواری برداشته است.

جامعه باید صنعت را در کنار خود حس کند
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: جامعه باید صنعت را در کنار خود حس کند و فولاد مبارکه تلاش می‌کند این اتفاق را رقم بزند تا تلاش دشمن ناکام بماند. در سال‌های گذشته نیز قدم‌هایی نظیر جمع‌آوری پساب شهرهای اطراف و بازچرخانی و تصفیه پساب انجام‌ شده که در نتیجه نسبت به یک دهه قبل، مصرف آب به نصف کاهش یافته است. این در حالی است که تولید نیز افزایش یافته و با این اقدام بهداشت رودخانه افزایش یافته است و تا سه سال آینده با پروژه‌های متعددی که تعریف شده برداشت آب خام به صفر می‌رسد.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های فولاد مبارکه از سال گذشته، بیش از ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند و علاوه بر این با برگزاری آزمون استخدامی، فرایند استخدامبیش از ۱۱۰۰ نفر تا پایان امسال تکمیل می‌شود. همچنین بیش از ۲۰۰۰ شغل دانش‌بنیان با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی و دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

وی افزود: اقداماتی در زمینه بومی‌سازی انجام شده که در نتیجه بیش از ۹۰ درصد صنعت فولاد بومی‌سازی شده و ۳ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل این تلاش‌هاست.

فولاد مبارکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مصارف انرژی و بهبود فرایندهای زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری کرده است
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در زمینه توسعه شهری، فولاد مبارکه اقدامات خوبی را در عرصه‌های مختلف نظیر احداث مترو و ورزشگاه نقش‌جهان انجام داده و امروز فولاد مبارکه در زمینه رفع مشکل آلودگی هوا قدم‌های بزرگی برداشته است. نهضت خوبی در کشور برای حل این مشکل شکل گرفته و تلاش فولاد مبارکه این است که چالش‌های محیط پیرامونی خود را حل کند.

طیب‌نیا ادامه داد: تا امروز فولاد مبارکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مصارف انرژی و همراهی با مسائل مرتبط با محیط‌زیست سرمایه‌گذاری انجام داده و ۲.۳ میلیارد دلار پروژه در فولاد مبارکه برای مدیریت آب، پسماند، مسائل زیست‌محیطی و… تعریف شده است.

تلاش فولاد مبارکه برای تحقق صنعت سبز در کشور
وی تأکید کرد: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه نیز با ۶۷ درصد پیشرفت تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. فولاد مبارکه عزم خود را جزم کرده تا با شروع یک پروژه و به نتیجه رسیدن آن، مردم طعم استفاده از آن را بچشند.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: استان اصفهان در حوزه‌های بسیاری پیشتاز بوده و در زمینه تولید انرژی‌های پاک نیز با اجرای این پروژه پیشگام است. امروز فولاد مبارکه به دنبال کم کردن ردپای کربن بوده و این اقدام را گامی برای تحقق صنعت سبز در دستور کار دارد.

طیب نیا بیان کرد: با بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه، از تولید ۸۱۰ هزار تن دی‌اکسید کربن در سال جلوگیری می‌شود. در زمان اجرای پروژه ۷۰۰ نفر و در زمان بهره‌برداری ۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.