نوید رجایی گفت: وقتی مسئولان توانایی تصمیم گیری در مورد عرضه خودرو در بورس را ندارند و چند بار تایید و بعد از آن تکذیب می شود سرمایه احساس خطر کرده و ترجیح میدهد در بازاری موازی وارد شود.

به گزارش جارچی اخبار، نوید رجایی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با مهر با بیان اینکه دیروز شاخص بورس با ریزش ۵۷ هزار واحدی یکی از سیاه ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت، گفت: این افت در سی ماه گذشته بی سابقه بوده است.

رجایی افزود: پیشتر نیز عرض شده بود بدترین وضعیت برای بورس بلاتکلیفی است. وقتی مسئولان فعلی توانایی تصمیم گیری در مورد عرضه خودرو در بورس را ندارند و چند بار تایید و بعد از آن تکذیب می شود سرمایه احساس خطر کرده و ترجیح میدهد در بازاری وارد شود که دارای ثبات باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: متاسفانه باید بیان کرد خروج پولی که صورت میگیرد وارد بازارهای غیر مولد همچون دلار خواهد شد و در نتیجه تاثیر مخربی بر زندگی مردم دارد از سوی دیگر ریسک های سیستماتیکی که در حال حاضر حاکم است سمت عرضه را قوی تر کرده و همین عامل باعث ریزش سیاه بورس شد.

نوید رجایی در پایان گفت: در سوی دیگر افزایش هزینه های واحدهای تولیدی از قبیل گاز هفت هزار تومانی برای صنایع و توقف فعالیت ها باعث شده تا تقاضای خوبی در گروه های دلاری شکل نگیرد تنها گروهی که در حال حاضر وضعیت بهتری دارد گروه دارویی و انبوه سازی است.