مجمع اندیشه و وحدت اسلامی در حمایت از شهردار اراک بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش جارچی اخبار، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

همانگونه که همه شهروندان عزیز وقوف کامل دارند، در اصول مختلف قانون اساسی جمهوری اسلامی ، ظرفیت های قابل توجهی برای شوراهای اسلامی قایل شده و قانونگذار در ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی برای اداره شهرها در بخش‌های مختلف: اجتماعی ،عمرانی، فرهنگی و… وظایف و مسئولیت های خطیری بویژه در زمینه: تصویب بودجه ، معاملات ،آیین نامه ها و دستورالعمل ها،  برای پیشبرد برنامه‌ها  و تسریع و تسهیل امور شهر و مهمتر از همه نظارت بر عملکرد مدیریت شهری در نظر گرفته است.
در این راستا ، شورای اسلامی شهر اراک در آستانه دومین سال فعالیت قرار دارد . این شورا توانست بعد از فراز و نشیب های زیاد، شهردار اراک را انتخاب  و اداره امور شهر را به  او واگذار نموده و ثبات و آرامش را در اداره این شهر بوجود آورد. اما در این روزها، هر از چند گاهی اخباری که از اعضای شورای اسلامی شهر انتشار می یابد از وجود اختلافات شدید بین اعضای آن شورا و سهم خواهی جریانات تاثیر گذار در شکل گیری این شورا حکایت می نماید. صرفنظر اینکه شهردار اراک آقای دکتر علیرضا کریمی توانسته است اهداف و برنامه‌های خود را عملی سازد و رضایت شهروندان را کسب نماید. سوالات  متعددی در رابطه با عملکرد خود شورای اسلامی شهر اراک مطرح است که آیا اعضای شورا ، هم  به وظایف مندرج در ماده۸۰ قانون یاد شده و سایر تکالیف قانونی خود عمل کرده است؟

— آیا این شورا در ارائه طرح ها و برنامه های کارشناسی و تصویب به موقع ضوابط و مقررات اهتمام لازم داشته ا ست؟ مهمتر از همه بر عملکرد شهرداری و واحدهای تابعه آن نظارت تخصصی اعمال و پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی لازم را برای پیشبرد برنامه‌ها ارائه نموده است؟

–آیا اعضای شورای اسلامی شهراراک در بین خود از وحدت عمل و انسجام که لازمه توسعه شهری است بر خوردارند ؟

— آیا اعضای شورای شهر از دانش ، بینش و تخصص  لازم نسبت به امورات شهرداری اراک برخوردار هستند؟

—  در این میان ، قبل از آنکه مدیریت شهری به چالش کشانیده شود، اینها  و ده ها پرسش دیگر، سوالاتی است که خود اعضای شورای اسلامی شهر می بایست  به آنها پاسخ دهند. انتظار شهروندان از این شورا  این است که به جای پرداختن به حاشیه ها و سیاسی کاری هاو سکو قرار دادن شهرداری برای رسیدن به کرسی مجلس شورای اسلامی، باید در برابر عملکرد خود به مردم و رای دهندگان  پاسخگو بوده و شفافیت داشته باشند. ولی آنچه که درافکار عمومی جریان دارد نا کارآمدی و عدم تحقق شعارها و قول‌هایی و است  که اعضای شورای اسلامی شهر در زمان انتخابات وعده آنها را به شهروندان داده بودند.

— پس عقل سلیم و منطق حکم می کند اعضای شورای اسلامی شهر اراک، پاسخگوی عملکرد خود بوده و به  و ظایف قانونی عمل نمایند و نسبت به عوامل و مداخله‌ گرهای بیرونی که بدنبال بی ثبات کردن مدیریت شهری و تامین منافع شخصی و گروهی خود هستند هوشیار باشند. ان شاء ا.. (یاحق)

رضا عزیز آبادی
دبیرکل مجمع اندیشه و وحدت اسلامی