دادستان شهرستان کوه‌چنار با اشاره به تشکیل پرونده و آغاز تحقیقات قضایی در خصوص بررسی علل حادثه آتش سوزی در مجتمع تجاری آریا در این شهرستان از خسارت ۷۰۰ میلیارد ریالی آتش‌سوزی به ۴۰ باب مغازه در ارزیابی‌های اولیه سخن گفت.

به گزارش جارچی اخبار، احمد مولایی پنجشنبه با بیان اینکه حدود ساعت ۵ صبح پنجشنبه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۱ آتش سوزی در این پاساژ آغاز شد و ۳۲ باب مغازه در طبقه همکف و ۸ باب مغازه در طبقه اول را طعمه حریق کرد گفت: با همکاری نیروهای عملیاتی آتش نشانی و نیروهای امدادی شهرستان های کوه‌چنار ، ممسنی، رستم ، کازرون و شیراز حریق اطفا شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدومی نداشته است گفت: برآوردهای اولیه حکایت از خسارات مالی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال است.

این مقام قضایی افزود: بررسی اولیه نشان می دهد علت اولیه وقوع حادثه اتصال برق بوده اما اظهار نظر قطعی در این خصوص پس از تکمیل تحقیقات و بر اساس نظرات کارشناسی انجام و اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد در صورت احراز قصور ، تقصیر و یا ترک فعل احتمالی افراد یا مسئولین برخورد قانونی در دستور است و دادستانی این شهرستان موضوع را تا حصول کامل نتیجه دنبال خواهد کرد.

پیش از این محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار گفته بود: آتش سوزی در مجتمع تجاری آریا که به شکل حرف ال انگلیسی (L) و در بلوار شهید سلیمانی قائمیه واقع است، حوالی ساعت پنج صبح آغاز و موجب خسارت به مغازه های این بازار و همچنین برخی واحدهای تجاری مجاور شده است و در این حادثه حدود ۳۶ مغازه دچار حریق شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس هم ساعتی بعد اظهار کرد: آتش‌سوزی در این منطقه به طور کامل مهار شده است.

شهرستان کوه‌چنار به مرکزیت شهر قائمیه در ۱۳۰ کیلومتری شیراز و در غرب استان فارس واقع است.