رئیس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: با انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه هم تحریم دلار را کم اثر و بی اثر می کنیم و هم زمینه را برای تقویت ارزش پول ملی فراهم می‌آوریم.

به گزارش جارچی اخبار، محمد صالح جوکار رییس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا، در خصوص نوسانات بازار ارز گفت: دشمن در حوزه نظامی نتوانست با جمهوری اسلامی مقابله کند لذا به جنگ اقتصادی و اجتماعی روی آورده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای مسلح در جنگ نظامی اجازه ندادند که دشمن به اهداف خود دست یابد، در جنگ اقتصادی نیز دولت و مجلس باید تدابیر لازم را برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن بیاندیشند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم برای بی اثر کردن تحریم ها به ویژه در مورد مبادلات ارزی دلار و یورو، امضای پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای طرف قرارداد در حوزه مبادلات اقتصادی است.

جوکار خاطرنشان کرد: با انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه هم تحریم دلار را کم اثر و بی اثر می کنیم و هم زمینه را برای تقویت ارزش پول ملی فراهم می‌آوریم.

وی افزود: گسترش روابط اقتصادی به ویژه با کشورهای عضو پیمان شانگهای می تواند تاثیر بسزایی در رفع مشکلات کشور در حوزه بازرگانی و مبادلات ارزی داشته باشد.