مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قم با بیان اینکه عمده فشارها در تلاطم اقتصادی روی خانواده‌های محروم است، گفت: شرایط سخت اقتصادی محرومیت را برای نیازمندان مضاعف می‌کند.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، محسن مسعودیان راد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌ مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ولیعصر (عج) خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما امداد یاوران محسوب می‌شوید که انعکاس اخبار کمیته امداد را بر دوش می‌کشید تا حجم فعالیت این نهاد در جامعه تبیین شود و  همچنین خانواده‌های نیازمندی که از چشمان ما دور مانده‌اند را به ما اطلاع رسانی و یادآوری می‌کنید.
وی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد قم در این ایام اظهار داشت: جشن ملی نیکوکاری با شعار نذر امید در استان قم کلید خواهد خورد و برنامه‌های محوری افتتاحیه آن فردا با حضور رئیس کمیته امداد کشور در استان برگزار می‌شود و فرمان شروع اقدامات این هفته از قم به سراسر کشور صادر می‌شود که این اتفاق مبارکی محسوب می‌شود که  تقارن روز تاسیس کمیته امداد با ولادت حضرت ولیعصر(عج) و ظرفیت معنوی جمکران، موجب رقم خوردن این افتخار بزرگ برای استان شده است.
مسعودیان راد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در جشن نیکوکاری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان مجموع کمک‌های جمع آوری شده ما بود که امسال ۲۵۰ میلیارد ریال را هدف گذاری کردیم‌.
وی همچنین به کل میزان درآمد کمیته امداد استان از کمک‌های مردمی اشاره و عنوان کرد: امسال ۱۷۰میلیارد تومان هدف گذاری شده بود که درآمد ما تنها در ده ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان بوده که در واقع  از برنامه‌ریزی تعیین شده جلوتر هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قم، این افزایش درآمد  در شرایط اقتصادی کنونی را نشان‌دهنده اعتماد مردم به کمیته امداد دانست و از حسن اعتماد مردم قدردانی کرد.

وی همچنین از بسیج کردن تمام پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی کمیته امداد برای جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: در مراکز محوری و معابر و میعادگاه‌های نماز جمعه پایگاه‌های ما جهت جمع آوری کمک‌های شهروندان فعال هستند.
مسعودیان راد به وضعیت خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان اشاره و بیان کرد: خانواده‌های تحت حمایت ما در سه دهک اول درآمدی قرار دارند و این نشان از این دارد که دقت لازم در استحقاق یابی به خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲۳هزار و ۱۳۱ خانوار تحت حمایت ما قرار داشتند که اقدامات پالایشی زیادی طی یک‌سال اخیر انجام گرفت که طبق این پالایش پرونده تعداد زیادی از خانواده‌ها به دلیل توانمندی یا استفاده از خدمات دستگاه‌های دیگر بسته شد و بیش از نیمی از پرونده‌ها نیز بازنگری شدند و جایگزینی افراد تحت حمایت انجام گرفت.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قم همچنین اذعان داشت: تعدا ۲۳هزار خانوار تحت حمایت ما بعد از انجام بازنگری‌ها به ۲۰هزار خانوار کاهش یافته و سعی کردیم افراد مستحق‌تری را جایگزین آنان نماییم.
وی با بیان اینکه عمده فشارها در تلاطم اقتصادی روی خانواده‌های محروم است، گفت: شرایط اقتصادی محرومیت را برای نیازمندان مضاعف می‌کند، اما در امداد سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حمایت از افراد تحت پوشش برنامه ریزی شده است.
مسعودیان راد پرداخت مستمری، اقدامات معیشتی، اقداماتی در قالب خدمات تحصیلی و توزیع پوشاک و لوازم التحریر و تامین هزینه درمانی خانواده‌ها را از اقدامات کوتاه مدت کمیته امداد دانست و بر لزوم فوریت رسیدگی به این امور تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات میان مدت کمیته امداد تصریح کرد:  از جمله اقدامات میان مدت ما پرداخت وام‌های کارگشایی برای ودیعه مسکن می‌باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قم در ادامه به اقدامات بلند مدت نیز اشاره و عنوان کرد: فعالیت‌هایی در راستای اشتغالزایی، آموزش‌های مهارتی و سبک زندگی، تهیه و تامین مسکن و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای خانواده‌های تحت پوشش از جمله این اقدامات می‌باشد.
وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: در کمیته امداد استان قم تلاش ما بر این بوده که نگاه عمیقی به فقر داشته باشیم و در سبک مدیریت خود  تغییر و تحول ایجاد کنیم و این را به کل کشور اشاعه دهیم.
مسعودیان راد افزود: فقر جدید راهبرد نوین می‌طلبد و باید در مبارزه با فقر  راهکارهای جدیدی را اتخاذ کنیم و یکی از کارهایی که در این زمینه باید به کار گرفته شود، این است که کار خدمت رسانی را از نیازسنجی از روستاها باید آغاز کرد که یکی از مصادیق آن رفع فقر مسکن برای خانواده‌های محروم و نیازمند روستاهاست.
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که بر علیه فقر باید سیاست تهاجمی اعمال کنیم.
وی در پایان سخنان خود از کلیه مردم و خیرین برای مشارکت در جشن نیکوکاری دعوت کرد و گفت: بدون شک در این شرایط سخت اقتصادی، انفاق ثواب بیشتری دارد، لذا از کلیه شهروندان تقاضا دارم به کمک خانواده‌های نیازمند بشتابند و در جشن نیکوکاری امسال، مشارکت و حضوری پررنگ داشته باشند.

کسانیکه قصد مشارکت در جشن نیکوکاری را دارند می‌توانند با شماره گیری *۸۸۷۷*۱*۰۲۵# و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۶۰۱۸ در این امر خداپسندانه سهیم شوند.