نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی گفت: رسیدن به رشد تولید بدونِ توجه به حداقل حقوق کارگران امکان‌پذیر نیست، چراکه کارگران اولین و مهم‌ترین عامل تولید هستند. دستمزدی که شورایعالی کار تعیین کرده لطمه به مهم‌ترین عامل تولید می‌زند و جلوی رشد تولید را می‌گیرد

به گزارش جارچی اخبار، حبیب صادق‌زاده (نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی) در انتقاد از مصوبه‌ی افزایش ۲۷ درصدی حقوق ۱۴۰۱ گفت: ارزان‌سازی نیروی انسانی کار به بهانه مهار تورم و در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده قابل قبول جامعه کارگری نیست. دستمزدی که هزینه‌های اولیه زندگی یعنی مسکن، اقلام غذایی، پوشاک و غیره را پوشش ندهد کارگران را به ورطه‌ی فقر می‌کشاند.

وی گفت: رسیدن به رشد تولید بدونِ توجه به حداقل حقوق کارگران امکان‌پذیر نیست، چراکه کارگران اولین و مهم‌ترین عامل تولید هستند. دستمزدی که شورایعالی کار تعیین کرده لطمه به مهم‌ترین عامل تولید می‌زند و جلوی رشد تولید را می‌گیرد. افزایش ۲۷درصدیِ دستمزد، میل و رغبتِ کارگران برای کار در کارخانه‌ها را کم خواهد کرد.

صادقزاده ادامه داد: از تلاش نمایندگان کارگران در تفهیم واقعیت‌های موجود کارگری به اعضای شورایعالی کار تشکر می‌کنیم اما دولت با این حرکت و این تصمیم یک‌جانبه موجب تضعیف تشکل‌های کارگری شد.

این فعال کارگری گفت: دولت با استناد به کدام آمار و ارقام و کدام سیاست‌ها بر کاهش نرخ تورم تاکید دارد؟! کارگران با حقوق سال قبل خود کمتر از ده روزِ هزینه‌های اساسی خود را می‌توانستند تامین کنند و با افزایش ۲۷درصدیِ مزد نه تنها وضعیتِ آن‌ها تغییر نخواهد کرد بلکه موج جدیدِ افزایشِ قیمت‌ها و بالا رفتنِ نرخ تورم در سال جدید وضعیتِ آن‌ها را بدتر از قبل خواهد کرد.