معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح مهمانی در مهمانی که طرح فعالیت‌های یادگیری نوروز ۱۴۰۲ بود با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان استان رو به رو شد و در این زمینه برآورد ما این است که بیش ۹۰ درصد از دانش‌آموزان استان در این طرح شرکت کرده‌اند.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، وجیهه فاضل، معاون آموزش ابتدایی این اداره کل در خصوص اجرای طرح «مهمانی در مهمانی» در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: طرح مهمانی در مهمانی که طرح فعالیت‌های یادگیری نوروز ۱۴۰۲ بود با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان استان رو به رو شد و در این زمینه برآورد ما این است که بیش ۹۰ درصد از دانش‌آموزان استان در این طرح شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که در کانال کشوری طرح مهمانی در مهمانی پس از داوری و گزینش روزانه ۶ اثر برتر از کل کشور منتشر می‌شده است بیان داشت: در مجموع در طول ۱۷ روز اجرای این طرح ۶ اثر برتر دانش‌آموزان استان اصفهان به عنوان اثر برگزیده کشوری در کانال منتشر شد.
فاضل افزود: همچنین هر روز یک معما در کانال بارگزاری می‌شد که دانش‌آموزان باید پاسخ آن را به ربات کانال ارسال می‌کردند و در این محور نیز ۴ دانش‌آموز استان اصفهان برگزیده شدند که جوایز آن‌ها به زودی توسط وزارت آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص تمایز طرح مهمانی در مهمانی با طرح «عید و داستان» که در سال‌های گذشته اجرا می‌شد اذعان داشت: طرح عید و داستان در دو محور هنری و ادبی انجام می‌شد که محور هنری شامل عکاسی، نقاشی و فیلم کوتاه و محور ادبی شامل داستان‌نویسی، داستان‌خوانی و داستان گویی بود.
وی ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان در طول تعطیلات عید فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند و پس از عید آموزگار به آن‌ها بازخورد می‌داد و در نهایت نمون‌برگ مربوطه توسط مدیر آموزشگاه تکمیل و به استان ارسال می‌شد اما جایی برای انتشار آثار دانش‌آموزان وجود نداشت.
فاضل با یادآوری این نکته که طرح مهمانی در مهمانی با محوریت احیای نقش پدربزرگ و مادربزرگ‌های خانواده، پدر و مادر، رویش طبیعت و ماه مهمانی خدا به عنوان جایگزین طرح عید و داستان در نوروز ۱۴۰۲ برگزار شد تصریح کرد: این طرح در ۵ محور مهمانی لاله ها، مهمانی بهار، مهمانی خدا، مهمانی طبیعت و مهمانی خانواده اجرا شد و زمان‌بندی مشخصی داشت که دانش‌آموز در بازه زمانی خاص هر محور و با موضوعات و ابزارهای پیشنهادی که از سوی وزارت اعلام شده بود فعالیت‌های خود را انجام می‌داد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: آثار دانش‌آموزان نخست در گروه کلاسی و سپس مدرسه‌ای که مهم‌ترین قسمت طرح بود بارگزاری می شد و آموزگار بازخورد لازم را به دانش‌آموز می‌داد و در این زمینه تأکید شده بود که نقاط قوت پر رنگ شود و نقاط نقاط قابل بهبود به دانش‌آموز گفته شود.
وی ارسال مستقیم آثار توسط مدیران و رابطین منطقه‌ای برای رابط استانی را یکی از راه‌های ارسال آثار برای کانال کشوری برشمرد و بیان داشت: خود دانش‌آموزان نیز می‌توانستند اثر خود را به صورت مستقیم به کانال کشوری ارسال کند تا مورد داوری قرار گیرد.
فاضل خاطرنشان کرد: کانال کشوری یک ویترین از کل آثار ارسالی دانش‌آموزان کشور بود و به همین دلیل تنها ۶ اثر برگزیده در آن منتشر می‌شد اما گزارش تکمیلی و آمار نهایی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح به زودی استخراج و اعلام خواهد شد.