شهردار کاشان از آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی معابر و مسیرهای منتهی به مجموعه تاریخی سیلک خبر داد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حسن بخشنده یکی از رویکردهای مدیریت شهری در این دوره را احیای کالبد اصیل و تاریخی کاشان دانست و اظهار کرد: در این میان، مجموعه تاریخی سیلک و محدوده آن، نه تنها به عنوان نماد هویت و تاریخ کاشان بزرگ بلکه در جایگاه تمدن بشری، از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، طرح بهسازی معابر و مسیرهای ورودی به مجموعه سیلک در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

شهردار کاشان، تصریح کرد: مسیرهای میدان سیلک و بلوار امیرالمومنین (ع) تا تقاطع خیابان شاه‌حمزه و همچنین مسیرهای خیابان امیرکبیر، تقاطع شاه‌حمزه و «ذوالفقار ۱۴» تا تپه‌های سیلک به همراه مسیرهای پیرامونی آن از جمله مواردی است که عملیات بهسازی آن انجام می‌گیرد.

بخشنده در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته در این مسیرها عنوان کرد: در این مسیرها که در قالب پیاده‌راه بهسازی می‌شوند اقداماتی نظیر درختکاری، گلکاری، احداث فلاورباکس، اجرای بلوک فرش، نصب پایه چراغ و جدول گذاری صورت می‌گیرد.

وی، در پایان با اشاره به اجرای فرآیند بهسازی توسط شهرداری منطقه چهار از تعامل و همکاری پایه میراث فرهنگی سیلک برای مهیا شدن زمینه اجرای این عملیات قدردانی کرد