سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی کاشان از آشنایی بانوان با اصول تغذیه سالم ماه رمضان در فرهنگسرای بانوی کاشان خبر داد.
محمد علی فرجی در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار اظهار کرد: آشنایی بانوان با اصول تغذیه سالم در ماه رمضان فرصت مناسبی برای اصلاح عادت‌های غلط غذایی است، از این رو فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، به مناسبت روز جهانی بهداشت و هفته ملی سلامت، اقدام به برگزاری کارگاه اصول تغذیه سالم تحت عنوان”به وقت سلامتی” کرده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی افزود: با تاکید بر شعار”سلامتی برای همه”به میزبانی پایگاه بسیج جواد الائمه (ع) سازمان در جهت برگزاری این کارگاه اقدام کرد.

فرجی با اشاره به اهمیت نقش روزه داری و تأثیر روزه در سلامت جسمی گفت: در ماه رمضان ضرورت دارد که روزه داران با اصول تغذیه مناسب ماه رمضان آشنا شوند و با بهره‌مندی از روش‌های تغذیه مطلوب از بروز انواع مشکلات جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه سحری، افطار و شام سه وعده غذایی است که باید در ایام ماه رمضان و در هر وعده به صورت سبک، مورد استفاده قرار گیرد، بر بهره‌جویی از همه انواع خوراکی‌های موجود در هرم غذایی تاکید و نسبت به عدم مصرف مایعات سرد، نوشابه‌های گازدار، غذاهای نفاخ و رعایت تعادل در مصرف خوردنی‌هایی مثل زولبیا و بامیه هشدار داد