معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهور با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان در قالب برنامه های فرهنگی علیه ایران اسلامی گفت: پیشبرد برنامه های فرهنگی در کنار مسائل مختلف اقتصادی کانون توجه دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش جارچی اخبار،  سیدمحمد حسینی شامگاه دوشنبه در آیین روز فرهنگی کرج (۲۱ فروردین ماه ) و مراسم پایانی جشنواره لاله های این کلانشهر افزود: امسال طبق تبصره ۹ ویژه فرهنگ و هنر یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولتی به امور فرهنگی مانند فرهنگ و هنر، خانواده ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی، موضوعات قرآنی، جوانی جمعیت و امثال آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برنامه های تبلیغی و تفرقه افکنانه دشمنان اسلام در قالب مسائل قومی ، مذهبی و فرهنگی در جریان اغتشاشات سال گذشته گفت: در این حوادث دشمنان به دنبال ترویج مسائل ضد ارزشی بودند.

حسینی گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی در جریان حوادث سال گذشته سبک زندگی غربی و ارزش های خود را به جامعه اسلامی القاء کرد که ما باید با تلاش خود برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: در بحث زیر ساخت های فرهنگی باید کارهای بیشتری در مساجد، مصلاها ، دانشگاه ها و سایر مراکز فرهنگی کشور انجام شود تا مانع ترویج فرهنگ بیگانه شد.

معاون رییس جمهور گفت: شورای برنامه ریزی استان ها موظف هستند پنج درصد اعتبارات تملک دارایی را به تقویت زیر ساخت ها در مراکز فرهنگی مانند مساجد، دانشگاه ها، مصلاها و سایر مراکز فرهنگی اختصاص دهند.

وی اظهار کرد: توجه به مناطق حاشیه نشین وکانون های هویتی باید در اولویت استان ها قرار گیرد و از سرمایه های اجتماعی برای رشد اقتصادی و فرهنگی به خوبی بهره گرفته شود.

حسینی افزود: کمک به معیشت خانوارهای کم درآمد و اقشار مختلف مردم باید مورد توجه مسوولان اجرایی در استان ها قرار گیردضمن آنکه فرهنگ کار و تلاش به ویژه در بین جوانان تقویت شود.

وی توجه به موضوع عفاف و حجاب را ضروری دانست و گفت: در این بخش هرچند مقدمات کار فراهم است اما باید کارهای ایجابی پیش برد زیرا در گذشته کوتاهی صورت گرفته است که باید جبران شود.

معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که در مواردی افرادی به طور سازمان یافته فرهنگ بی بندو باری را ترویج می کنند که دستگاه های خاص وطیفه دارند در این زمینه اقدامات لازم انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی گفت: امروز عزت و سربلندی ما به خاطرشهدا است و رژیم صهیونیستی به همین دلیل جرات نمی کند به کشورهای منطقه حمله کند.

حسینی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در جهات مختلف در محاصره جریان مقاومت در لبنان، غزه، سوریه و کرانه غربی قرار دارد و امروز فرزندانی در مکتب امام علی (ع) تربیت شده اند که مقابل این رژیم ایستاده اند.

وی افزود: اکنون شاهد آن هستیم که آثار فروپاشی در دشمنان اسلام روز به روز بیشتر می شود.

معاون رییس جمهور به روز فرهنگی کرج اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی غرب استان تهران در دولت دهم استان البرز تشکیل شد که این استان نماد اقوام ایرانی است.

حسینی اظهار کرد: امروز استان البرز و کلانشهر کرج دارای ظرفیت های فراوان فرهنگی، اقتصادی، علمی و تولیدی در کشور است که باید از آنها به خوبی بهره گرفته شود.

در این آیین از تصاویر شهیدان مدافع امنیت سید روح الله عجمیان، آرمان علی وردی وشهید اهل قلم مرتضی آوینی با حضور خانواده های شهدا رونمایی شد.

همچنین از تعدادی از مفاخر فرهنگی ، علمی و اجتماعی استان البرز تجلیل به عمل آمد.

جشنواره لاله های باغ شهید چمران کرج نیز پس از ۱۲ روز فعالیت به کار خود پایان داد.