پرسپولیس تهران موفق شد با این نتیجه ضمن بردن صدمین دربی پایتخت به صورت موقف به صدرجدول برسد تا منتظر لغزش سپاهان بماند.

به گزارش جارچی اخبار،  صدمین دربی پایتخت که از نظر حساسیت بدون تردید مهم‌ترین دربی قاره آسیا محسوب می‌شود به نفع پرسپولیس تهران به پایان رسید تا شاگردان یحیی گل محمدی حالا به صورت موقت با ۵۷ امتیاز به صدرجدول برسند و استقلال ساپینتو نیز با همان ۵۵ امتیاز به رتبه سوم سقوط کند.

اما شهرآورد شماره ۱۰۰ برخلاف پیش‌بینی‌ها بازی زیاد جذابی نشد و حساست بسیار بالای بازی بر کیفیت دیدار اثری مستقیم داشت با این وجود یحیی گل محمدی موفق شد با اتخاذ تاکتیک مناسب، حربه‌های همیشگی تیم ساپینتو را خنثی کند و یکی از مهمترین دربی‌های سال‌های اخیر را فتح کند تا همچنان رکورد بی‌شکستی در دربی البته در جریان بازی را حفظ کرده و دومین برد خود در دربی را نیز کسب کند (گل محمدی دوبار در جام حذفی و در ضربات پنالتی مغلوب استقلال فرهاد مجیدی شده است).

اما مرد اول این دیدار عیسی آل کثیر بود که انگار سرنوشتش با تیم رقیب گره خورده است؛ این بازیکن جنوبی پس از درخشش در آسیا پس از پیوستن به پرسپولیس به علت خوشحالی بعد از گل جنجالی‌اش ماه‌ها از فوتبال محروم شد که بسیاری این محرومیت را به تلاش هواداران استقلال در گزارش دادن به کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت دادند.

همین موضوع سبب شد تا آل کثیر در دربی اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ انتقام خود را بگیرد و با گلش سه امتیاز را تقدیم یحیی کند اما پس از جنجال‌های پس از آن گل، آل کثیر مدتی بعد در دربی جام حذفی برابر تیم فرهاد مجیدی پنالتی خود را به آسمان فرستاد تا پرسپولیس ببازد و آل کثیر روند نزولی خود را آغاز کند و با مصدومیتی سخت تا آستانه محو از فوتبال هم پیش برود.

اما زمانی که لوکادیا پرسپولیس را ترک کرد یحیی شانسی دوباره به عیسی داد اما این بازیکن در بازگشت به ترکیب پرسپولیس بازیکنی نیمکت نشین و تعویضی بود تا اینکه امروز دقایقی پس از ورود به زمین بازهم به عنوان یار جانشین موفق شد گل برتری تیمش را در این دربی حیاتی بزند و تولد دوباره خود در فوتبال ایران را بازهم با گلزنی به دشمن دیرین جشن بگیرد.

اما فتح دربی ۱۰۰ برای سرخ‌ها یک پیامد دیگر هم داشت و آن‌هم اینکه پس از سال‌ها دیگر استقلال در تعداد برد دربی پیش نیست و حالا هر دو تیم ۲۶ برد در تاریخ مهمترین دربی آسیا دارند.

گفتنی است استقلال که با وجود حذف از آسیا و اوضاع بد مدیریتی در زمین بازی در هفته‌های گذشته بسیار عالی عمل کرده بود، تمام رکورهای خوب خود در این فصل را به یکباره از دست داد.

شاگردان ساپینتو در نیم فصل دوم در هیچ دیداری شکست نخورده بودند و در همه بازی‌ها نیز گلزنی کرده بودند که هر دو رکورد توسط یحیی و پرسپولیس از دست رفت.

شایان ذکر است که در نیمه نخست هر دو تیم اعتقاد داشتند که داور باید یک پنالتی به نفع آن‌ها اعلام می‌کرد و ساپینتو نیز در انتهای بازی به شدت به عملکرد پیام حیدری معترض بود.