پیام دبیرکل مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی به مناسبت روز کارگر

“وان لیس للانسان الا ما سعی”(آیه ۳۹ سوره نجم)

روز کارگر تداعی‌گر همت و تلاش کارگران سخت کوش در عرصه کار و تولید است. این روز فرصتی است مغتنم برای پاسداشت مقام والای کارگران و ارج نهادن به خدمات ارزنده این قشر شریف که در خط مقدم عمران و پیشرفت کشور ایستاده اند .

بی شک بالندگی و خودکفایی میهن عزیزمان درعرصه های گوناگون مرهون زحمات ستودنی کارگران است  و گرامیداشت این روز در ایران اسلامی ریشه عمیق در مبانی اعتقادی و ارزش های دینی و ملی دارد، بطوری که قرآن کریم در۴۰۰ آیه به بیان ارزش، اهمیت و برکات کار و تلاش پرداخته است. در سال جاری این مناسبت با شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید اهمیت فراوانی یافته است و به یقین تحقق منویات رهبر معظم انقلاب  در گرو همت و تلاش روزافزون کارگران خدومی است که در پیشرفت و اعتلای این کشور در عرصه های مختلف، بویژه اقتصادی نقش بی‌بدیلی دارند. بی جهت نیست که در روزهای آغازین این مناسبت هرساله رهبر معظم انقلاب با هدف برجسته ساختن  این ارزش با کارگران شریف میهن اسلامی  دیدار می نمایند و ضمن بیان اهمیت کار و تلاش، توصیه ها و رهنمودهای ارزشمندی را در حمایت ازاین قشر سخت گوش بیان می فرمایند. معظم له در بیانات نهم اردیبهشت در دیدار با  کارگران و اعضای تشکل‌های کارگری و مسئولین امر، رهنمود ها ارزشمندی را خاطرنشان ساختند که می بایست چراغ فروزان برنامه‌ریزان و کارگزاران نظام اسلامی در عرصه کار و تولید و حمایت از این قشر خدوم باشد. ایشان در این دیدار نکات مهمی را تبیین نمودند، ازجمله:

 

-لزوم درک اهمیت کار و کارگر و حرکت محسوس برای ارتقاء سطح زندگی کارگران و جامعه کارگری کشور.

 

-توجه جدی به رابطه مستقیم درآمد و ثروت با کار و تلاش و مخالفت منطق قرآنی با ثروت های باد آورده، واسطه‌گری، سودا گری، دلال بازی، ویژه خواری و رباخواری.

 

– ضرورت مبارزه همه جانبه با اژدهای هفت سر فساد در کشور.

 

– لزوم ارتقاء زندگی کارگران و توجه به امنیت شغلی آنان.

 

-ایجاد دلگرمی و اطمینان خاطر در بین کارگران برای تحقق شعار سال جاری.

 

– سهم بری عادلانه از درآمد کار و توجه به سهم کارگران در ایجاد ارزش برای محصول که دراین زمینه: بالا بردن توانایی کارگران، آموزش،مهارت آموزی و تجربه اندوزی کارگران حایز اهمیت است.

 

– ظلم بی توجهی به بیمه، بهداشت ، آموزش، ابتکارات، مهارت آموزی ، سلامت خانوادگی و امنیت شغلی کارگران که موجب نابودی همه اعمال خیر و حرام شدن بوی بهشت می گردد.

 

–  هوشیاری وعدم تأثیرپذیری جامعه کارگری از تحرکات بیگانگان که خود جهاد بزرگی است.

 

–  لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده و کمک فکری صاحبنظران سیاسی اقتصادی اجتماعی برای جلوگیری از معطل ماندن این سرمایه ها.

 

مجمع اندیشه و وحدت اسلامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز پر خیر و برکت کارگر خدمت تمامی کارگران سخت کوش، مومن و متعهد میهن اسلامی به ویژه کارگران شریف و خدوم استان مرکزی که با تلاش بی وقفه در اعتلای میهن اسلامی نقش انکار ناپذیری دارند، نصب العین قراردادن رهنمودهای گوهر بار رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا…الظمی امام خامنه ای (دام ظله) ازسوی همه برنامه ریزان ، کارگزاران و مسئولین عرصه کار و تولید را مور تاکید قرار داده و از درگاه خداوند باری تعالی سلامتی ، بهروزی و توفیقات روزافزون کارگران  شریف میهن اسلامی را مسئلت می نماید. یاحق

 

رضا عزیز آبادی

 

دبیرکل مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی