وزیر کشور گفت: متاسفانه در چند نوبت درگیری مرزی در سیستان و بلوچستان داشتیم. ما به مسئولین طالبان توصیه می‌کنیم که دقت کرده و مرزبانان خود را توجیه کنند تا این درگیری‌های مرزی مجددا اتفاق نیفتد.

به گزارش جارچی اخبار،  احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت امنیت مرزهای کشور در استان سیستان و بلوچستان گفت: اوضاع کاملا آرام و امنیت در مرزهای ما برقرار است. بر اساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی داشتند، تیراندازی مرزی اتفاق افتاد. یک شهید داشتیم و از طرف افغانستانی‌ها تعدادی کشته شدند. مسئله مرزها کاملا با دقت و تدبیر از طرف جمهوری اسلامی و ورود به موقع طالبان حل شد و اکنون مشکلی نداریم. متاسفانه در چند نوبت از این اتفاقات داشتیم. ما به مسئولین طالبان توصیه می‌کنیم که دقت کرده و مرزبانان خود را توجیه کنند تا این درگیری‌های مرزی مجددا اتفاق نیفتد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که گاهی وقت‌ها مقامات طالبان اظهارنظرها و موضع‌گیری‌هایی علیه ایران انجام می‌دهند نمی‌خواهید واکنشی به این صحبت‌ها داشته باشید، گفت: بعضی از افراد غیرمسئول یا افرادی که در رده‌های بالا مسئولیتی ندارند حرف‌های کاملا بی‌جا و غیرمنطقی زدند که بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسید، این افراد برکنار شدند. ما با حاکمان افغانستان در تعامل قرار داریم و لذا هر مشکلی داشته باشیم بر اساس گفت‌وگو حل و فصل خواهد شد.