رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در جمع اصحاب رسانه از وضعیت رو به رشد کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، محمدرضا حاجی رضا  در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بویژه ۶۰ شهید جهاد کشاورزی قم گفت: این نشست با هدف تعامل جهاد کشاورزی با اصحاب رسانه برگزار شده چرا که واقفیم از ظرفیت رسانه‌ها می‌توان برای شناساندن اهمیت بخش کشاورزی استان  بهره گرفت.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب با تدابیر حضرت امام(ره) اقدامات خوبی  در حوزه عدالت محوری صورت گرفت، اظهار داشت: تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام که کارکردش برای کسی پوشیده نیست در حوزه امنیت غذایی فعال شد و امروز هم با همین کارکرد به کار خود ادامه داده است و اکنون مهمترین راهبرد ما ضرورت حفظ و حراست از اندیشه‌های حضرت امام بویژه در حوزه امنیت غذایی است.

حاجی رضا خاطرنشان کرد:جهاد کشاورزی استان قم به عنوان بخش کوچک این مجموعه در حال فعالیت است و بخش کشاورزی استان قم نقش پررنگی در سطح کشور دارد و قدم‌های خوبی در حوزه امنیت غذایی برداشته است.

وی افزود: از ابتدای حضور در جهاد کشاورزی هدف و رویکرد ما در مجموعه نگاه عالمانه داشتن به بخش کشاورزی و رشد تولید با افزایش بهره وری و مدیریت منابع آب بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به جامعه هدف بیش از ۱۱ هزار نفری در بخش کشاورزی با دارا بودن دانش بومی گفت: ۴۰ هزار نفر نیز بدنه کارگری ما را تشکیل می‌دهند که در این حوزه فعالیت می‌کنند که ۷ دهم اشتغال استان را  تشکیل می‌دهد.

وی به اهداف جهاد کشاورزی اشاره وعنوان کرد: افزایش ظرفیت تولید استان برای صادرات از اهداف ماست که در سال ۴۰۱ ساختارهای لازم آن شکل گرفته است که این محصولات شامل خاویار، پسته، زیتون در بخش کشاورزی و در حوزه دام و طیور نیز تخم مرغ است که اولویت اول ما صادرات این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

حاجی رضا با بیان اینکه ده درصد رشد اقتصادی استان را باید جهاد کشاورزی تأمین کند،  اذعان کرد: در حوزه سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد سرمایه گذاری شده که ۷ درصد از ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی استان است.

وی اضافه کرد: وضعیت کشاورزی استان وضعیت رو به رشدی دارد که ان شاالله بتوانیم قدم‌های محکم‌ترین در این حوزه برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از نقش بی بدیل کشاورزی در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن خبر داد و بیان داشت: جهاد کشاورزی باید حضور جهادی و گسترده در حوزه کارکردی تولیدکنندگان داشته باشد و اطمینان بخشی به مردم و ترسیم چشم انداز و آینده روشن برای مردم از دیگر اهداف ماست.

وی با اذعان به اینکه محوریت برنامه ما تحقق شعار سال”مهار تورم و رشد تولید” است، گفت: احصا مشکلات حوزه کشاورزی و تلاش برای حل آن از دیگر اهداف مهم ماست.

حاجی رضا همچنین بیان کرد: تمهیداتی برای افزایش تولید تخم مرغ، گوشت، شیر، نوسازی اراضی و  احیا و مرمت قنوات نیز اندیشیده شده است.

وی در پایان مطرح کرد: امسال ۲۰ پروژه را افتتاح خواهیم کرد که یک واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۵ پروژه دام و طیور و۵ پروژه در حوزه شیلات است که در مجموع برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و  ۲۹۳ تثبیت اشتغال خواهیم داشت.