رییس کانون انجمن های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی اعلام فقدان بیکاری را در استان در جلسه شورای اداری در حضور ریاست محترم جمهوری  نادرست خواند و گفت: حتی اگر در حال حاضر هم تقاضای اشتغالی وجود نداشته باشد وجود کارگران با آمار حدود۸هزار نفری  از بیمه بیکاری  برای استان مشکل ساز خواهد بود.

به گزارش جارچی اخبار،  فتاحی که در نشست ماهانه روسای شوراهای اسلامی کار ، انجمن های صنفی کارگری استان ، مجمع نمایندگان استان و مسولین امور اعضا و آموزش واحدهای تولیدی خانه کارگر تبریز سخن می گفت اظهار داشت اعلام نرخ صفر درصد بیکاری سبب خواهد شد تا منابع مالی و تسهیلات اشتغال استان کمتر و به دیگر استانها انتقال یابد .

وی همچنین با اشاره به مفادی از برنامه هفتم توسعه از جمله ماده ۱۵ و ۱۶ که موضوع  استاد شاگردی به رویه نادرست را تجدید می کند اظهار داشت وجود چنین قانونی  که نصف معادل حقوق به کارگر داده و از سویی نیز حق اختیار اخراج به کارفرما داده شده نوعی ظلم به کارگر محسوب می شود .

فتاحی همچنین مواد ۶۶ و ۶۷ این برنامه که سن بازنشستگی به پنجاه سال و محاسبه پنج سال آخر ماخذ حقوق بازنشستگی را تاریکی سرنوشت کارگر برشمرد وگفت این امر باعث پرداخت  یک سوم حقوق کارگر در بازنشستگی خواهد شد و این برنامه  نوعی دست در جیب کارگر بردن است وی افزود کارگر به جای فکر کردن به معیشت خود با این تورم سنگین و کمر شکن در اندیشه این هست تا این برنامه در مجلس شورای اسلامی مصوب نشود فتاحی خاطر نشان کرد عدم تصویب این برنامه از نان شب برای کارگران واجب تر هست .

گزارش تصویری:

نشست ماهانه روسای شوراهای اسلامی کار، انجمن های صنفی ، نمایندگان کارگران و مسئولین امور اعضاء و آموزش واحدهای تولیدی خانه کارگر تبریز