رئیس سازمان صمت قم تولید پوشاک ایرانی اسلامی در قم را نیازمند جذب سرمایه گذار دانست و گفت: یکی از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه، عدم وجود سرمایه گذار است که امیدواریم با اعلام آمادگی سرمایه گذاران این مشکل مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، اکبر ابدالی رئیس سازمان صمت استان قم در آستانه دهه تولید و تجارت و در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز صنعت به افسران جنگ اقتصادی و با بیان اینکه بازار همیشه در طول تاریخ نقش مهمی در تحولات سیاسی کشور داشته است، گفت: جهاد تبیین از تاکیدات رهبری است که بخش مهمی از این رسالت بر دوش شما اصحاب رسانه می‌باشد.

وی در ادامه به نامگذاری ایام دهه تولید و تجارت اشاره وعنوان کرد: این ایام به ترتیب روز اصناف، روزتشکل‌ها، روز تجارت و خدمات، روز رسانه‌ها، روز زیرساخت‌های مورد نیاز تولید، روز صادرات، روز حمایت قضایی از تولید، روز حکمرانی مردمی، روز معدن و روز صنعت نامگذاری شده است.

رئیس سازمان صمت استان قم همچنین برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام را برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی قم و دیدار با استاندار برای بیان مسائل و مشکلات موجود، تقدیر از اصناف نمونه که منصفانه به مردم خدمت کردند، برگزاری جلسه با نهادهای مرتبط با صنعت، معدن  و تجارت ، برگزاری تور رسانه‌ای برای بازدید از چند واحد صنعتی، برگزاری نشست با فعالین حوزه معدن و افتتاح دو معدن فلزی بخشی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی افزود: ۶ واحد صنعتی دارای پروانه فعالیت با ارزش سرمایه گذاری ۲۳۲۰ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر در این دهه افتتاح می‌شوند و جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دبیر ستاد تسهیل ملی در این هفته برگزار می‌شود.

ابدالی از برگزاری نشست با رئیس کل دادگستری و دادستان قم برای حمایت قضایی از تولید و جهت پیگیری مشکلات این حوزه خبر داد و از همکاری خوب دادگستری در راستای حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیشروی آنان تقدیر کرد.

وی همچنین بیان داشت: یکی از نمادهای حکمرانی مردمی بسیج است که در این راستا ارتباط قوی با همکاران بسیج مهندسی برقرار کردیم و طرح‌های مشترکی را باهم پیگیرهستیم که پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی به صورت مصداقی یکی از اینکارها می‌باشد.

*احیای ۶۵ واحد راکد با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین از صدور۶۱۶ جواز تاسیس در

سال گذشته خبر داد و اعلام داشت: میزان سرمایه گذاری این  جوازها ۱۸ هزار میلیارد تومان است و همچنین تعداد پروانه‌های بهره برداری صنعتی ۱۲۴ مورد با ظرفیت اشتغال ۳۸۸۸ نفر می‌باشد و یکی از اقدامات شاخص که با کمک شرکت شهرک‍‌های صنعتی انجام شده احیای ۶۵ واحد راکد با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر بوده است و ۴۲۷ جواز صنعتی دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد داشتیم.

وی در بخش دیگری از بیانات خود ضمن اشاره به رشد استان قم در زمینه صادرات و رکورد شکنی استان در این حوزه نسبت به بیست سال گذشته اظهار داشت: در حوزه بازرسی و نظارت بر بازارنیز با  ارزیابی انجام گرفته  توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان کشور، استان قم جزو ۵ استان اول در این پایش قرار گرفته است.

ابدالی  قم را در زمره استان‌های صنعتی دانست و اذعان داشت: امسال حدود ۲هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات مصوب کردیم که امیدواریم این مبلغ به صورت کامل به بخش تولید استان اختصاص داده شود تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

 

* محصولات جدیدی در قم برای اولین بار تولید می‌شوند

وی همچنین با اشاره به تولیدات محصولات جدیدی در قم  بیان کرد: مفتول فولادی، پله برقی و کیس کامپیوتر برای اولین بار در استان تولید شده است ضمن اینکه کاغذ سنگی از پودر آهک نیز به تازگی در استان تولید می‌شود.

 

*تولید پوشاک ایرانی اسلامی در قم نیازمند جذب سرمایه گذار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم پیرامون اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید پوشاک ایرانی اسلامی در استان گفت: این مسئله علاوه بر اینکه از دغدغه‌های متدینین استان است از دغدغه‌های شخصی من نیز می‌باشد، اما اینکه پوشاک ایرانی اسلامی چه ویژگی‌هایی داشته باشد، به لحاظ چالشی قابل بحث است که در این راستا فرهنگ و ارشاد باید به کمک ما بیاید تا مرجعی برای تشخیص پوشاکی با این ویژگی شکل بگیرد.

وی در این خصوص افزود: در این راستا کارگروه مد و لباس در استان تشکیل شده که جلسات و نشست‌هایی به صورت مکرر با این کارگروه برگزار می‌کنیم تا اقدامات قابل توجهی در این حوزه در استان انجام شود، اما یکی از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه، عدم وجود سرمایه گذار است که امیدواریم با اعلام آمادگی سرمایه گذاران این مشکل مرتفع شود.

 

*رشد قابل توجه قم در تولید لوازم خانگی با کیفیت/ قم اولین تولید کننده ماشین لباسشویی در کشور

ابدالی پیرامون وضعیت این استان در تولید لوازم خانگی و اقدامات انجام گرفته در حوزه تبدیل شدن استان به یکی از قطب‌های تولید لوازم خانگی در کشور گفت: سال گذشته برای اولین بار تولید کولر گازی توسط شرکت پاکشوما انجام شد و این شرکت از لحاظ تیراژ اولین تولید کننده ماشین لباسشویی در کشور است که ظرفشویی و یخچال ساید نیز تولید می‌کند و تولید جارو برقی بدون کیسه نیز از ابداعات  این شرکت است؛ شرکت پاکشوما نسبت به ده سال پیش تغییرات بسیاری داشته که هربار که برای بازدید به این شرکت رفتیم، شاهد تغییراتی در آن از جمله افزایش خط تولید بودیم و نکته قابل توجه این است که خیلی از قطعات این شرکت داخلی شده است.

وی در پایان ادامه داد: قم یکی از استان‌های فعال در تولید لوازم خانگی است که در کنار شرکت پاکشوما، شرکت‌های خوب دیگری همچون فریدولین، تکران مبرد و هرمس نیز فعالیت دارند و به تولید لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، آبمیوه گیری و… مشغول هستند.