معاون برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: ۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر برای مدارس سمپاد پذیرفته می شوند.

به گزارش جارچی اخبار، “فرهاد فتحی نژاد ” روز پنجشنبه در بازدید از برخی از مدارس حوزه امتحانی سمپاد البرز افزود: در پیش بینی های صورت گرفته برای پایه هفتم ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر و برای پایه دهم ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز در رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و رشته سمپاد مهارتی پذیرش خواهند شد.

وی گفت: در طول سه سال گذشته به شکل کلی برنامه های مدارس سمپاد دچار تحول شد و مدلی به نام مدل تربیتی سمپاد، با تکیه بر اهداف اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین ابداع و معرفی شد.

فتحی نژاد ادامه داد: در این مدل که دارای ۱۴ شایستگی از جمله آزادگی، الگوسازی می باشد، فرصت های متنوع تربیتی و تربیت کامل چند ساحتی دانش آموزان مد نظر است.

وی اظهار کرد: در همین راستا برنامه های متنوعی ذیل برنامه های تربیتی بررسی و در دستور کار مدارس سمپاد قرار گرفت و توانستیم با اجرای این برنامه ها شاهد شکل گیری رنگین کمانی زیبا در طیف های متنوع در کنار نگاه مثبت خانواده ها به مدارس سمپاد و ارتقای کیفیت برنامه های آن باشیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان رشد و پرورش همه ابعاد وجودی دانش‌آموزان و حرکت در مسیر رشد متوازن را از اهداف این مدل تربیتی عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری جشنواره های متنوع از جمله کنگره سراسری قرآن ، جشنواره فردوسی ، جشنواره هنری سمپاد ، المپیاد ورزشی مدارس سمپاد ،جشنواره فرهنگی هنری و کارسوق های متعدد با رویکرد پژوهشی از جمله برنامه های این مدل است .

شرکت بیش از ۹ هزار داوطلب البرزی در آزمون ورودی پایه های هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس سمپاد استان البرز

علی حجرگشت” مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز نیز گفت: تعداد ۶ هزار و ۵۰۹ دانش آموز متقاضی ورود به پایه هفتم در ۳۴ حوزه و ۲ هزار و ۵۷۶ دانش آموز متقاضی ورود به پایه دهم مدارس سمپاد در ۱۵ حوزه در حال رقابت هستند.

وی افزود: آزمون ورودی پایه هفتم مبتنی بر سنجش استعداد تحلیلی در زمینه های هوش، استعداد و خلاقیت و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم مبتنی بر سنجش استعداد تحلیلی و تحصیلی در زمینه ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون و سوالات استعداد تحصیلی در سطح محتوای کتاب درسی با تاکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت های دو یا چند ماده درسی در برخی از سوالات است و به شیوه چهار گزینه ای با احتساب نمره منفی می باشد.

آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعداد درخشان در روز جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.