مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از رسیدن گاز به روستاهای «ابوغویر»، «چم هندی» و «کعب‌الحاج» دهلران، «بلوطستان شوهان» ملکشاهی و «داربید کرنی» هلیلان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمود کشاورز، اظهار کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از ۱۷۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۹۰ نفر از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا پایان امسال پرونده گازرسانی در مناطق روستایی استان نیز بسته شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ شهر و  ۵۶۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، تصریح کرد:  استان  ۶۳۷ روستا دارد که از این تعداد ۵۶۰ روستا گازدار، ۲۷ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۶ روستا به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام به روستاهای فاقد قابلیت گازرسانی اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ۱۱ روستا در آبدانان، یک در روستا ایلام، ۱۰ روستا در ایوان، ۶ روستا در دره‌شهر، ۵ روستا در دهلران، ۲ روستا در بدره و یک روستا  در چوار هستند که در صورت موافقت شرکت ملّی گاز مبنی بر صدور مجوز و تخصیص اعتبار، این تعداد روستا نیز در آینده گازدار خواهند شد.

کشاورز تصریح کرد: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است تا پایان سال جاری بسته خواهد شد.