نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های صیادی خوزستان گفت: قطعی‌ده روزه و کند بودن درگاه ملی مجوز صیادی باعث ایجاد مشکلات گوناگون برای صیادان و کارگران ساخل‌نشین شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  غلامرضا دهقانی در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه سازمان شیلات ایران از تاریخ یکم خرداد ماه سال جاری (۱۴۰۱) دسترسی کارشناسان صدور مجوز به درگاه صدور مجوز خود را قطع و درخواست اولیه مجوز صید را صرفاً از طریق درگاه ملی مجوزها ممکن کرده است، گفت: متاسفانه این درگاه از بدو شروع به کار دچار مشکلاتی بوده است. یکی از این مشکلات قطعی ۱۰ روزه اخیر درگاه ملی مجوز صیادی و کند بودن آن است که امنیت شغلی و معیشتی صیادان و کارگران ساخل‌نشین را به مخاظره انداخته است.

دهقانی افزود: صیادان و ساحل نشینان ضمن انتقاد از این موضوع انتظار دارند خسارات‌های وارده ده روز قطعی درگاه به نحوی جبران شود.

وی ادامه داد: علیرغم تذکرات قبلی نمایندگان جامعه صیادی کشور مبنی بر عدم انطباق سیاست‌های مبتنی بر راه‌اندازی درگاه تسهیل صدور مجوزهای کسب کار با شرایط صدور مجوز متناوب ماهانه صیدِ ناوگان شناورهای صیادی، اما به دلیل نگاه احساسی و غیرکارشناسی متولیان این حوزه در وزارت اقتصاد، نه تنها تسهیلی در فرآیند صدور مجوز صورت نگرفته بلکه مشکلات این بخش بیشتر شده است.

نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های صیادی خوزستان همچنین با انتقاد از کند بودن درگاه ملی مجوز صیادی به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در برخی مناطق ساحلی و مرزی خوزستان تصریح کرد: قطعی ده روزه درگاه باعث انباشت انواع شناور در اسکله‌های صیادی شده بود. این شناور‌ها به دلیل فضای محدود درحالی در اسکله‌ها بدون فعالیت متوقف شده بودند که ناخواسته زمان مناسب صیادی از دست داده و دچار خسارت شدند.

دهقانی بیان کرد: جامعه محروم و محجوب صیادان کشور خواستار نگاه منطقی دولت به این حوزه هستند.