سفیر کره جنوبی در ایران گفت: کره جنوبی و ایران به یکدیگر در سطوح بالایی نیاز دارند به طوری که کره جنوبی وارد کننده ۹۸ درصد انر‌‌ژی است و ایران به خاطر ذخایر غنی انر‌ژی برای ما اهمیت دارد.

به گزارش جارچی اخبار، یون کانگ هیون، سفیر کره جنوبی در ایران عصر امروز در کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل در اصفهان اظهار داشت: در کره جنوبی یک ضرب‌المثلی است که می‌گوید «اگر شما صلح می‌خواهید، باید آماده بشوید برای جنگ»، بر همین استناد امروز قدرت ششم نظامی و قدرت نهم اقتصادی در دنیا هستیم و قدرت‌های نظامی قوی از جمله چین، کره شمالی و روسیه در اطراف خود داریم.

وی افزود: این را می‌دانیم  که برای ما قدرت نرم ارزش بالایی دارد ولی با وجود آنکه ما در قدرت نظامی از نقطه قوت برخورداریم ولی هرگز نمی‌توانیم نقش و اهمیت قدرت نرم را نادیده بگیریم و بر همین اساس دیپلماسی برای ما اهمیت راهبردی دارد.

کانگ هیون خواستار توسعه مرکز آموزش زبان کره در دانشگاه اصفهان شد و گفت: تلاش مشابهی برای ایجاد مرکز آموزش زبان کره‌ای در دانشگاه تهران صورت گرفته است اما مورد موافقت قرار نگرفته، در حالی که شاهد ایجاد مراکز آموزش زبان ژاپنی و چینی در دانشگاه  تهران بوده‌ایم، بنابراین  از دولت ایران درخواست می‌شود تا با ایجاد مراکز آموزش زبان کره‌ای در دانشگاه‌های ایران موافقت کند.

سفیر کره جنوبی در ایران بیان کرد: کره جنوبی و ایران به یکدیگر در سطوح بالایی نیاز دارند به طوری که کره جنوبی وارد کننده ۹۸ درصد انر‌‌ژی است و ایران به خاطر ذخایر غنی انر‌ژی برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه منتظر تغییر شرایط هستیم، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا به شرکت‌های کره‌ای آسیب وارد کرده و ۹۸ درصد تجارت ما کاهش یافته است و اگر شرایط تحریم تغییر کند برنامه‌های توسعه‌ای بسیار خوبی برای ایران داریم و آن را دنبال خواهیم کرد.