مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مصرف برق در هفته جاری نسبت به مدت مشابه هفته گذشته هفت درصد رشد داشته و به مرز هشدار رسیده است.

به گزارش جارچی اخبار، ولی اله ناصری بیان کرد: مصرف برق در حوزه خانگی ۳.۵ درصد و ادارات استان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر نیازمند فوری همکاری مردم با این شرکت و صرفه جویی در مصرف برق هستیم، تاکید کرد: مشترکان خانگی برای کاهش مصرف دمای محیط را روی عدد ۲۴ تنظیم و از دور کند کولر آبی و از روشنایی روز بجای روشنای الکتریکی استفاده کنند.

ناصری به مشترکان برق استان توصیه کرد که از روشن کردن وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱٠ صبح تا ۱۰ شب خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآور شد: ادارات استان نیز ملزم به رعایت مصوبه هیات دولت هستند که بر اساس آن باید در ساعات اداری مصرف برق را تا ۳٠ درصد و در ساعات غیر اداری تا ۶٠ درصد کاهش دهند.

ناصری با بیان اینکه برق ادارات پرمصرف قطع می شود، تاکید کرد: در راستای کاهش و مدیریت مصرف، دستگاه های اجرایی استان از دیزل ژنراتور استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآور شد: در حال حاضر ۱۳۰ مولد برق در دستگاه های اجرایی وجود دارد که اگر این تعداد وارد مدار شوند، بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.