معاون عمرانی فرمانداری تهران گفت: پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تهران با یک برنامه ریزی صحیح و تعامل بین بخشی میان دستگاه های اجرایی، بخشداری ها و حریم شهرداری به صورت موثر در حال پیشبرد است.

به گزارش جارچی اخبار،  هفتاد و سومین جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین‌خواری استان تهران به ریاست غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران، مرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری، رحمتی مدیرکل امور شهری استانداری، علمشاهی بخشدار مرکزی تهران، تاجیک بخشدار کن، مطلبی نژاد بخشدار آفتاب، حبیبی دبیر کمیسیون ماده ۹۹ استان و نمایندگان دادستانی، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، امور اراضی، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای و حریم شهرداری برگزار شد.

بشیری افزود: برداشت وضع موجود در قالب ممیزی دقیق اراضی و املاک پیرامون تهران در محدوده روستاها و همچنین حریم شهر تهران با استفاده از ظرفیت مشاورین ذی صلاح توسط بخشداران و نیز سامانه‌ های الکترونیکی توسط حریم شهرداری در حال انجام بوده که قطعاً نقش موثری در پیشگیری شناسایی و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران گفت: با عنایت به تاکیدات فرماندار محترم تهران جهت پیاده سازی فرایندهای صحیح و اقدامات عملیاتی در جهت پیشگیری و مقابله قاطع با این گونه ساخت و سازها، در حال تدوین و اجرای برنامه‌ های پیشگیرانه و استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های عضو ستاد ساخت و سازهای غیر مجاز در این خصوص هستیم.

بشیری گفت: ارجاع پرونده های ساخت ساز از بخشداری های مرکزی، کن و آفتاب به فرمانداری  و از فرمانداری تهران به دبیرخانه کمیسیون ماده ۹۹ استانداری بدون اتلاف وقت انجام می شود.

در ادامه بشیری پیشنهاد الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی در روستاها را به عنوان اقدامی موثر در جهت نظارت مستمر و یکپارچه در حوزه ساخت و سازهای روستایی در جلسه مطرح نمود.